Weer thuis - Reisverslag uit Izumichō, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Izumichō, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

28 November 2017 | Japan, Izumichō

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik al weer een dag thuis. Gisteren alle was gedaan en de koffers leeggehaald. Al een begin gemaakt met de boekhouding. Misschien wordt het schrikken wat ik uitgegeven heb, misschien valt het mee. Ga straks even kijken op de boerderij of er volgende week nog werk is. Ook even de bromfiets laten maken, die stond met een lekke band in de schuur. Maar nu het eind van het verslag:

Na een hele Koude nacht ( -3 graden en veel vocht) op gestaan, Laatste spullen in de koffers gedaan en toen Thee gedronken en medicijnen in genomen. Kwam er achter dat ik voor de weg naar huis geen medicijnen uit de koffer had gehouden, dus koffer weer open en dicht.
Fuuto was zo aardig om mij te helpen met een schaar, anders krijg je die strips er niet af. Straks moet Fuuto in Nagoya test examen afleggen voor zijn middelbare school. Dat moet elke week. Na elke dag van 8.00 tot half 4 op school zitten, snel eten en dan op Maandag, woensdag en vrijdag van 17.00 uur tot 22 uur naar de voorbereidings school voor het examen net als zaterdag van 13.00 tot 17.00 uur. Die school is een uur rijden vanaf Izumicho. Ik heb medelijden met die Japanse kinderen. En dit is nog niet het einde. Als hij in januari dat examen voor deze school haalt gaan de examens beginnen voor de Universiteit
beginnen. Ryo zei daar over : als je al die examens hebt gehaald krijg je 4 jaar vakantie.
Na afscheid genomen te hebben brengt Jin me naar het Vliegveld ongeveer een 5 kwartier rijden. Het is een prachtige dag en weinig wind. Jin denkt dat het een rustige vlucht wordt. Na het inchecken snel afscheid nemen want ik wordt meteen door de douane geloosd. Moet zelfs mijn schoenen uit voor de controle !!!!

Het vliegtuig zit helemaal vol op 2 stoelen na, ik krijg een Finse mevrouw naast me. De rest van haar groep zit in de rijen voor mij. Gereserveerde plaatsen. Het Eten aan boord is niet zo erg smakelijk broodje smeerkaas, een hapje rijst met iets wat op een soort curry moet lijken en vlak voor de aankomst op Helsinki airport een soort nasi hap. De Dame naast me haalde haar neus er voor op. Ze was zo thuis, ze woonde in Helsinki, dan at ze daar wel iets beters.

Wachten op Helsinki voor de vlucht naar Amsterdam met een Airbus. Dan zit je al een heel stuk krapper. We moeten even wachten op de vlucht van uit Fukuoka Japan want die heeft wat vertraging. Dus met passagiers uit 3 vluchten vanuit Japan en 1 uit Hong Kong en wat loslopende klanten gaan we met een volle bak naar Schiphol.

Op Schiphol netjes uit het vliegtuig geholpen en naar de trein gebracht. Ik heb toch iets meer bagage bij me dan ik dacht. En niemand helpt je bij het uitstappen. Alleen toen ik weer op het perron stond wilde iemand me helpen weer de trein in te komen.

Leiden Centraal, heb mijn kleine koffer op mijn grote koffer gebonden en de blauwe koffer aan de hand mee genomen. En ik mocht zowaar achter de bus 400 in. Bij stompwijk stapte ik uit en Wessel stapte in, Nog even zwaaien en dan het laatste stukje naar huis.... Vertrokken in de vroege ochtend in Japan en nu om 21.00 weer terug in Stompwijk na een reis van ongeveer 20 uur.

Kyuu-chan was behoorlijk aan het miauwen toen zij hoorde dat ik in de tuin stond. Marianne vertelde dat Kyuu-chan zeer kwaad was geweest en eigenlijk niets van haar wilde weten. Ze wilde haar eigen personeel hebben en dat heb ik geweten ook op maandag. Ze wilde geborsteld en gewassen worden en natuurlijk ook weer in bed slapen.

Na de laatste dagen het koud te hebben gehad in Japan slaapt je eigen bed met een elektrische deken toch wel heel erg lekker.


  • 28 November 2017 - 07:44

    Roel:

    Welkom thuis!

  • 28 November 2017 - 09:30

    Willeke:

    Welkom thuis Hannah.

    Leuk al je verhalen gelezen te hebben. Een heel avontuur weer.

    Tot morgen!

  • 28 November 2017 - 13:24

    Pietersh:

    ik ben ook kwaad nee hoor lol
    heb bronchitis oid ah bestrijden mbv zilverspar voor mn huis!! ik word al een echte heks
    het bevalt me minder dat niemand je heeft op mogen halen? maar je liep weleens dat t...end in de winterse sneeuw dan valt deze thuiskomst mee en ja ik lig onder winterdekbed met mn ziekte ook heerlijk
    SPANNEND dat onze Japanse terug is!!

  • 28 November 2017 - 13:34

    Pietersh:

    ik las wel met aandacht JOUW relaas en schreeuwde per abuis; Japan is weer thuis...rijmt op Han...die Japanse mensen zijn een heftig voorbeeld van jouw discipline naar mijn onbescheiden mening en ik ben verwend decadent en toch nog steeds geen vent...hopelijk ben je snel weer gewend...sinterklaas en pieterBAAS zijn blij met jij...lol solly

  • 07 December 2017 - 21:09

    Martin Van Huizen:

    Hoi Hannah,

    Ik lees net jouw verslag. Véél te laat natuurlijk. Maar zo ongelooflijk leuk zoals je schrijft.
    En heel fijn dat je zo goed weer terug bent. (zonder echte strubbels onderweg).
    Nu, dat zal wel even wennen worden hier in Olland.
    En....ga-je-sparen -voor-de-volgende ---- naar -----? groetjes M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2453
Totaal aantal bezoekers 68439

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: