Een vreselijke wereldreis - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Een vreselijke wereldreis - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Een vreselijke wereldreis

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

06 Oktober 2017 | Japan, Eniwa

een vreselijke reis, maar die vrolijk eindigde op new Chitose airport toen er iemand rennend en zwaaiend op mij af kwam. Hannah HANNAH, en toen had ik Kenta in mijn armen.
De dag begon ondanks de regen met een goed gevoel. Ik ging naar Japan. Buurman Fred bracht me helemaal naar Schiphol waar ik om half 7 dus al pas. Er heerste nog net geen paniek, maar er waren heel veel Europese vluchten afgelast. Bij de balie van Finnair was het heel erg druk, maar een voordeel van vliegen met assistentie is dat je door de achterdeur geholpen wordt. Alles is geregeld en de koffers van 44,4 kg ging zonder problemen mee. Alleen moet ik in Nagoya ze even in het vliegtuig naar Sapporo laten zetten door de assistentie.
Op naar de gate 13B van Finnair, wij waren op tijd maar het vliegtuig niet. Het kwam pas aan ver na de boarding time en dan moeten al die mensen er nog uit, schoonmaak, tanken en dan pas kunnen wij er in. En werd later en tussen de mensen met een overstap brak een beetje paniek uit. Halen we de overstap. Het zou krap worden maar omdat meer als de helft van de mensen uit dit vliegtuig moest komen werd er gezegd dat ze wel zouden wachten.
We vertrokken met 1 uur en 40 minuten vertraging. Had dus niet gegeten omdat ik dacht dat ik, net zoals vorige keren een broodje zou krijgen, maar nee, geen broodje en alleen water, koffie en thee waren gratis de rest moest je betalen. 7 Euro voor een broodje vind ik iets te veel !!!
HOLLANDER ZOU KENTA ZEGGEN !!! Het werd heel erg krap met de overstap, maar zeken omdat ik assistentie had, en die binnendoor kan lopen door deuren waar je normaal niet door kan haalde ik het vliegtuig. Dat stond al klaar op de startbaan met een grote trap aan de buitenkant. Dus ik moest met de trap het vliegtuig in en dat gaat niet zo makkelijk. En omdat ik dus niet mijn rug en zo wat had kunnen ontspannen door iets te lopen ging dat dus niet zo makkelijk. De bagage ging ook nog mee, daar hadden ze waarschijnlijk ook rekening mee gehouden. Alleen hadden we nog maals 10 minuten vertraging omdat iemand zich niet bij de balie had gemeld en dus moest om veiligheidseisen zijn bagage weer uit te vliegtuig. We kunnen weg, Zit op deze vlucht bij het raam met een Japanse jongeman naast me. Vrij snel na het opstijgen en de gebruikelijke toneelstukjes van het personeel werd er verteld we gaan eten !!!! Kip met Rijst, bij de kip werd een fiets geleverd, kon je naar de stukjes toe fietsen.
Na het eten met de jongen geruild van plaats want hij zou wel gaan slapen, doen alle jappies, en dan kon ik er wat makkelijker uit.
Vliegen naar Nagoya is een heel eind. Daar het raam een prachtige zonsopkomst gezien toen we boven China vlogen. Die duurde niet erg lang en daarna stralende zon. Jongens nog 4 uur naar Nagoya en ik heb door het geschut bij de turbulentie mijn rug pijn gedaan ( ik hen ook een blauwe plek op mijn rug, heb ik vandaag gezien) Eindelijk Nagoya, omdat er nog wat meer mensen in het toestel zaten met assistente werden we met een lift uit het vliegtuig gehad. Weer wat nieuws meegemaakt.
Nagoya is een vertrouwde plek en snel en vlug werd mijn bagage over gezet daar een toestel van JAL. Ik naar de wachtruimte en vrij snel konden we aan boord. Ik heb een plaatsje gelijk na de eerste klas.
In Japan is het ook noodweer dus de hele weg riemen vast. maar bijna gelijk op tijd op New Chitose airport. Werd netjes met mijn bagage bij de deur van de vertrekhal gezet( op mijn verzoek). En bijna op de afgesproken tijd kwam Kenta aanrennen door de hal.
Natuurlijk heeft Kenta honger, dat kennen jullie, eerst eten bij een Hamburgertent. Kenta hamburgers en ik een ijsje.
Naar de boerderij waar het ontvangst comité al klaar stond.

Kenta je brief gegeven Ada, het vond het erg leuk, we gaan proberen te bellen naar de boerderij als Yoshi er ook is.

  • 07 Oktober 2017 - 15:15

    Ada:

    Hee Hanna, toch leuk dat je nog even gefietst hebt van kip naar kip, weer eens wat anders!

  • 09 Oktober 2017 - 12:40

    Pietersh:

    goed verslag!! beetje jaloerssst heel klein beetje maar want geen blauwe plek enz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 68244

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: