De 3e hollandse dag - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu De 3e hollandse dag - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

De 3e hollandse dag

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

09 Oktober 2017 | Japan, Eniwa

We hadden gehoopt dat het vandaag net zo mooi weer zou zijn als gisteren naar nee, het regent. Om half elf begonnen met een 2e groep kaasmaken, en je weet dat een gek meer kan vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden. We draaien in de wachttijd voor het stremsel/zuursel werkt een filmpje over Nederland. De eerste groep kom het aardig volgen, het is in het Engels, maar deze groep snapte niets dus Kenta was de hele tijd bezig om de boel te vertalen.
Na het opruimen hebben we de Holland kraam weer opgebouwd en ben ik pannenkoeken gaan bakken. Menu van de Dag : Pannenkoeken met verse kaas en stroop. En dan was best te verkopen. Veel kleine klompjes en Nijntje op een wasknijper verkocht.
Toen Kenta lekker zat met een boel eten, kan niet anders, zelf weer verder gegaan met mijn bakprogramma. Wat we niet verkopen gaat in de diepvries.
s' middags kwam mijn doos uit Nederland, gevuld met pakjes en dingen die ik wilde verkopen op deze dag, aan. Bijna 10 dagen onderweg geweest, dat ligt volgen post.NL aan de Japanse posterijen. Het pakje heeft 5 dagen nutteloos op Schiphol gelegen achter de douane. In Japan zaterdagmorgen aangekomen in Japan en maandag bezorgt, terwijl het hier een feestdag is.
Heb nu mijn cadeautjes voor de familie kunnen uitpakken en geven. Oma was heel erg blij met haar puzzels. Straks na het eten heb ik het pakje voor Harumi ( kenta's moeder).

Na het eten wordt het opruimen en mijn koffer pakken voor een weekje Otaru en Sapporo, waarvan Kenta 1 dagje meegaat.

  • 09 Oktober 2017 - 12:30

    Pietersh:

    GEWELDIG DANK en goed dat je je niet in de maling liet nemen!

  • 09 Oktober 2017 - 16:33

    Willeke:

    Of heeft de moeder van Kenta het pakje achter gehouden omdat ze de puzzels wel zag zitten ;-)
    Maar leuk Hannah en je zit niet stil daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 68477

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: