De 3e hollandse dag - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu De 3e hollandse dag - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

De 3e hollandse dag

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

09 Oktober 2017 | Japan, Eniwa

We hadden gehoopt dat het vandaag net zo mooi weer zou zijn als gisteren naar nee, het regent. Om half elf begonnen met een 2e groep kaasmaken, en je weet dat een gek meer kan vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden. We draaien in de wachttijd voor het stremsel/zuursel werkt een filmpje over Nederland. De eerste groep kom het aardig volgen, het is in het Engels, maar deze groep snapte niets dus Kenta was de hele tijd bezig om de boel te vertalen.
Na het opruimen hebben we de Holland kraam weer opgebouwd en ben ik pannenkoeken gaan bakken. Menu van de Dag : Pannenkoeken met verse kaas en stroop. En dan was best te verkopen. Veel kleine klompjes en Nijntje op een wasknijper verkocht.
Toen Kenta lekker zat met een boel eten, kan niet anders, zelf weer verder gegaan met mijn bakprogramma. Wat we niet verkopen gaat in de diepvries.
s' middags kwam mijn doos uit Nederland, gevuld met pakjes en dingen die ik wilde verkopen op deze dag, aan. Bijna 10 dagen onderweg geweest, dat ligt volgen post.NL aan de Japanse posterijen. Het pakje heeft 5 dagen nutteloos op Schiphol gelegen achter de douane. In Japan zaterdagmorgen aangekomen in Japan en maandag bezorgt, terwijl het hier een feestdag is.
Heb nu mijn cadeautjes voor de familie kunnen uitpakken en geven. Oma was heel erg blij met haar puzzels. Straks na het eten heb ik het pakje voor Harumi ( kenta's moeder).

Na het eten wordt het opruimen en mijn koffer pakken voor een weekje Otaru en Sapporo, waarvan Kenta 1 dagje meegaat.

• 09 Oktober 2017 - 12:30

Pietersh:

GEWELDIG DANK en goed dat je je niet in de maling liet nemen!

• 09 Oktober 2017 - 16:33

Willeke:

Of heeft de moeder van Kenta het pakje achter gehouden omdat ze de puzzels wel zag zitten ;-)
    Maar leuk Hannah en je zit niet stil daar.