sapporo - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu sapporo - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

sapporo

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

13 Oktober 2017 | Japan, Sapporo

Helen die vulkaan waar jij het overhebt ligt hier ongeveer 6000 km vandaan op het andere eindje van Japan. Het enige nieuws hier, zijn de verkiezingen.
Hoorde vanmorgen iemand over de gang lopen, alle vloeren en muren zijn van hout en ze kraken nogal. Vooral de trap. In het bad, wat niet zo warm was als gisteren, aankleden en dan klaar maken voor vertrek. Uitgeboekt en ik werd zelfs door de eigenaar van de trap afgeholpen.
Indruk van het Hotel : Ligt prachtig en rustig Maar ......
*Buitenkant totaal verwaarloosd, mocht wel eens een verfje hebben. Op de trapleuningen zit niet eens verf alleen maar alg. * De bank in de kamer ( en niet alleen in mijn kamer) is zo versleten dat de gaten er in zitten. * Krijg 1 theezakje om 3 dagen thee mee te zetten. Ben zelf wel heel zuinig maar dat red ik zelfs niet, Pullebak wordt niet geleegd en het personeel zie je niet buiten de ochtend en avond ( van 8-10 en van 7=10) * Koelkast maakt te veel herrie en doet het niet. Ik denk dat ik hier niet meer terug kom.

Jongens hop de trein in een mooi reisje langs de zee ( zie foto) In Sapporo liet mijn richtingsgevoel het weer afweten. Was aan de verkeerde kant het station uitgegaan en vond het vreemd dat ik niets herkende.
Aan de andere kan doorgelopen naar het oude stadhuis en daar achter moet de botanische tuin liggen. Het hek gevonden en daarlangs naar het Hotel. Geloof dat ik de Japanse opbouw van de straten door ga krijgen. ( mag het na 3x) Volgens het hotel is het 20 minuten lopen, als je in een keer goed loopt. Koffer afgegeven en toen weer de stad in gegaan. Ben op de terugweg van Suskino de weg kwijt geraakt ( dat richtingsgevoel van mij heeft kuren)

Maar ik ben in het hotel, en dat is een heel luxe, geen wasmachines alleen een was en strijkdienst. Ga er lekker van genieten
Jongens geen foto's toestel wil niet op de pc.

• 13 Oktober 2017 - 14:02

Ada:

Er was in ieder geval een bed Hanna in het hotel, dus je hebt vast wel lekker kunnen slapen, succes verder. Wij vinden het echt knap van jou om zo'n trip te maken in zo'n andere wereld.

• 13 Oktober 2017 - 17:24

Pietersh:

en alg op de trapleuning?!
    je moet ook achteruit lopen proberen om het te herkennen?
    dank dank dank