Verkiezingsdag in Japan - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Verkiezingsdag in Japan - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Verkiezingsdag in Japan

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

22 Oktober 2017 | Japan, Eniwa

Vandaag is het verkiezingsdag in Japan. Ik heb de stemkaart van Kenta gezien en ga straks met hem mee neer het stembureau. Stemmen gaat bijna net zo als in Nederland in een school, maar in de gang schoentjes uit. Mag natuurlijk niet bij het echte stemmen aanwezig zijn, dat mag in Nederland ook niet. Ik heb mij verdiept in een werkstuk van een van de laagste klassen. Het was een alfabet ( het Japanse) met bij elke letter een origami vouwwerkje en in hiragana het woord erbij geschreven. Kom toch bijna 80 % lezen en begrijpen.

Vandaag staat heel hard werken voor Kenta op het programma omdat de Taifoen er aan komt en die heeft nu al grote schade aangericht op Okinawa en Kyushu ( dat zijn de zuidelijkste eilanden van Japan.) er wordt uitgerekend dat hij ook VOL over Hokkaido komt. Hij moet dan de nog wat warme zee oversteken en dan wordt hij sterker. Dus alles moet weg wat los staat of ligt. De Partytenten en de koeienstandaard. Losse emmers en de kalveren worden in een binnenstal ondergebracht.

Voor mij houd het in dat ik vandaag wol ga halen in Sapporo omdat dat morgen misschien niet kan. De trein was heel erg druk, vreemd op zondag / verkiezings dag maar ik kwam er in Sapporo achter dat er korting werd gegeven in de ondergrondse winkels van het station.
Daar dan maar gebruik van gemaakt want ik had Kenta belooft iets mee te nemen van Morimoto. De lekkerbek, ik geef hem geen ongelijk. De hapjes van Morimoto zijn verrukkelijk !!!!!!!

Terug lopen van het station naar de boerderij duurt een tijdje en je voelt de windt al toenemen en het wordt kouder. Gauw naar huis en de warmte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 68194

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: