Zondag, 19 November - Reisverslag uit Mikawa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Zondag, 19 November - Reisverslag uit Mikawa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Zondag, 19 November

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

19 November 2017 | Japan, Mikawa

Voor mij is de laatste week Japan aangebroken. Begin nu met dit hele slechte weer wel naar mijn warme huis en de kat te verlangen. Volgende keer ga ik niet meer zo lang weg. Er is iets mis met de foto's, ik krijg ze niet op de site. Dan moeten jullie daarop nog maar even wachten.

Vandaag had ik in de planning om naar het Kasteel van Okazaki te gaan. Dat is ongeveer 15 km van dit hotel, maar je moet wel met 2 treinen. De laatste is een echt boemeltreintje van een particuliere maatschappij. De mensen zijn wel allemaal bij JR opgeleid om een goede standaard te houden bij het besturen van de treinen. Heb dat nu bij een bijna lege trein weer eens goed kunnen belijken. Alle bewegingen worden ook gezegd alle seinen worden hardop herhaald.
https://youtu.be/NZdlzhG7O0w dit filmpje gaat over de Shinkansen waarin ik van Kenta naar Tokyo ben geweest, maar in deze serie laten ze meer zien van de Japanse treinen.
Het weer werkte echt niet mee, op de overstap stations was het koud en heel erg winderig. Daardoor was ook de tuin niet op zijn best. Vergeleken met Osaka en Nagoya is het een klein kassteel in een kleine tuin. Bovendien was het er erg druk met mensen die nog foto's wilde maken in ver band met het 7-5-3 feest van vorige week. De trap naar de toren van het kasteel ben ik maar niet op gegaan, te hoog en geen leuning om je vast te houden. Ik merk dat Japan zijn tol gaan trekken op mij. Ben heel erg moe ook al probeer ik veel rust te nemen.
Terug naar het hotel en dan is het 16.00 en mag ik gebruik maken van de Onsen. Voordeeltje van maar 1 Onsen : Wij mogen nu ook gebruik maken van de Sauna. Normaal is die er alleen op de heren kant. Het nadeel is dat de tijden verdeeld zijn en niet al te eerlijk. Ik mag in de weekeinden gebruik maken van de Onsen van 16.00 tot 21.00 en op weekdagen van 18.30 tot 9.00 de volgende morgen. Maar volgens mij klopt er iets hier niet. Zal dat morgen wel op het bord zien.
Ik ga lekker eten, we eten rijst met Curry vanavond en dat is een zeer geliefd bij Japanners. Kenta wil altijd Curry hebben als we uit eten gaan. I
ik ga daarna thee drinken en dan slapen ......

  • 19 November 2017 - 17:13

    Roel:

    Geniet van de sauna, heb ik vandaag ook gedaan!

  • 19 November 2017 - 17:31

    Ada:

    Je verlangt naar je eigen warme huis en je kat, snap ik heel goed, maar toch ook wel een beetje naar ons en de boerderij Hanna? Wij zien je graag weer komen hoor, geniet nog maar even van Japan en dan....home sweet home. Tot gauw,

    groetjes van ons allemaal.

  • 20 November 2017 - 00:34

    Pietersh:

    reageren was lastig mn laptop hapert

  • 20 November 2017 - 00:57

    Han Van De Griend:

    Nog een weekje genieten van het lekkere Japanse eten en dan moet ik weer aan de stamppot. Word hier al doodgegooid met Kerstspullen en overal kerstmuziek. En ik mis de Sinterklaas, misschien nog wat doen met Fuuto. Hij kent Sinterklaas als geen ander. 4 jaar op school geweest in Nederland en toen hij naar Japan terug ging geloofde hij nog in Sinterklaas. Snapte niet dat Sinterklaas alleen in Tokyo op de ambassade kwam en niet in de rest van Japan.

  • 21 November 2017 - 08:09

    Willeke:

    Ben je uiteindelijk toch een echte Hollandse Han. Toch ook goed om te weten ;-)

  • 21 November 2017 - 10:07

    Han Van De Griend:

    Volgens Kenta, Yoshi en Takeshi ben ik toch niet zo Hollands. Zit er toch wat Japans in me, waarschijnlijk door Petronella ( aangetrouwde familie was in Japan in 1600)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 68210

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: