Maandag, 13 november - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Maandag, 13 november - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Maandag, 13 november

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

16 November 2017 | Japan, Nagoya

Vanmorgen viel het me op dat het een stuk kouder was dan gisteren. Heb het vannacht, voor het eerst in Japan koud gehad. Na een kleine aarzeling vandaag besloten naar het spoorweg museum te gaan. Alle andere museums zijn op maandag dicht. Kreeg op het station van de Dame van de VVV een kortingskaart en daar ben je als zuinige Hollander erg blij mee.
Er zijn heel veel treinen in het museum, bijna alle Shinkansen zelfs de nieuwste magneettrein. Maar ik heb de Hayabusa, waarmee ik van Kenta naar Tokyo ben gereisd niet gezien, alleen als model/sleutelhanger. En ik vindt dat turkoois met roze veel mooier dan dat wit met een blauw lijntje. In het filmzaaltje wordt doorlopend een film gedraaid over de treinen van de JR. Heb een prachtige film gezien over de geschiedenis van het station van Nagoya, dat al meer dan 100 jaar bestaat. Ook een film over de magneettrein en het ontstaan van de Shinkansen treinen. Ben ook in een Nozomi-trein geweest, in het Greenkard gedeelte , dat zou ongeveer onze 1e klas +++++ zijn. Met een restaurant en keukenwagon. Ik heb ook de slaapwagens gezien van de trein van Tokyo naar Kyushu. Het museum was echt zijn 800 Yen intree waard, ging om 10 uur naar binnen, ze gingen net open, en kwam er om 16.00 uur weer uit. Niet omdat ik alles gezien had maar omdat ik treintjes zat was. En ik moest nog een uur met de trein naar huis.
Aan de andere kant van het station, zo gaf het bord aan : Legoland Japan. Ben ook maar even aan die kant van het spoor wezen kijken. Er was een heel commercieel pleintje met heel HEEL VEEL eettentjes. Maar ik vond daar ook iets voor jou Roel, dan wil je ook wel mee naar Japan. Een CAT-Cafe. Alleen het kost 600 Yen om een uurtje met een kat te kunnen spelen. Wil de Kat niet, dan heb je pech. Toen ik er langs kwam lag alles boven op een plank of in een boomhut te maffen. Een dame probeerde ze te lokken met snoepjes en een pluisstokje. Maar de enige kat die beneden was, keek haar aan, draaide zich om en liep beledigt naar de boomhut, waar hij/zij op de bovenste etage ging liggen kijken.
Legoland zou niets voor mij zijn, wat een herrie. En dan die prijzen…… 6900 Yen voor een volwassenen en 5300 Yen voor een kind. En ik vindt de Efteling al te duur, en die is een stuk groter dan dit kleine stukje langs de haven en het spoor. In de trein naar huis veel kinderen met een enorme tas van Legoland, en de inhoud zou niet bij de intreeprijs zijn inbegrepen.
Uurtje met de Japanse tuftuf, ik weet niet hoe je een locaal boemeltreintje in Japan noemt, naar huis.
Eten en slapen en kijken wat we morgen gaan doen.