Donderdag, 9 November - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Donderdag, 9 November - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Donderdag, 9 November

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

16 November 2017 | Japan, Nagoya

Lekker geslapen, alleen erger ik me aan het kleine ijskastje dat heel veel herrie maakt. Het is ook nooit goed met mij.
Aankleden en dan op naar de Atsuta schrijn, want het is droog.
Het was heerlijk rustig in het park toen ik er aan kwam maar laten werd het drukken met mensen die al voor het 7-5-3 feest naar de tempel kwamen. Ook heel veel baby's die voor het eerst naar de Tempel gebracht werden, gedragen in een prachtige oude kimono ( waarschijnlijk een erfstuk van de familie) Je moest kaartjes kopen als je met het kind de tempel in wilde voor een soort van zegening. En natuurlijk heel veel fotografen ,met helpers, die een familie foto wilde maken van deze speciale gebeurtenis. Bij Kenta staan de foto's heel erg uitvergroot op de kast. Kenta en Maaiko op een foto, de 2 andere meisjes apart. Heb me zelf, net als vorige jaren opgeworpen om ook foto's te maken van b.v. Grootouders met het kindje.
Het enige jammere van zo'n feest is dat hele gedeelten van het park afgesloten zijn voor het publiek. Maar het blijft een mooi park, lekker thee gedronken bij de vijver met grote kooikarpers er in.
Op de terugweg bij de Daiso een schaaltje gekocht, want in het Hotel krijg je GEEN theekopje en zeker geen thee. En ik kreeg ook een heel klein handdoekje. Als ik daar 8 dagen mee moet doen ????
Op het postkantoor stond een levensgrote poster van Shoma, Una in zijn schaatspakje van vorig jaar. Ja hij komt uit Nagoya dan heb je dat.
In de folder van het Hotel staat dat er Wifi is in de openbare ruimte, alleen deze nog niet gevonden.

  • 16 November 2017 - 23:24

    Pietersh:

    super!

  • 16 November 2017 - 23:24

    Pietersh:

    was jij publiek of niet?

  • 17 November 2017 - 07:26

    Han Van De Griend:

    achtergrond, meewerkend voorwerp, slachtoffer, fotograaf en wat er al niet meer kwam kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 68637

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: