laatste dag in Kamimaezu - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu laatste dag in Kamimaezu - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

laatste dag in Kamimaezu

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

05 November 2019 | Japan, Nagoya

Op mijn laatste dag in Kamimaezu werd ik vanmorgen wakker door de tv. Elke dag gaat dat ding om 5 voor 8 uit zich zelf aan. Om 8 uur is er een Japanse soap die bijna iedereen volgt. Ik niet, het is net of je GTST na 3 jaar weer ziet. Je weet niet wie=wie. En boven dien hou ik niet van Soap.
Ging uit wandelen of de hefbrug te vinden tussen het kanaal en de rivier. Niet gevonden: wel gevonden : het station van Kanayama. Daar moet ik morgen overstappen op de trein naar het vliegveld. Mag morgen pas op 15.00 uur in het hotel dus als het weer redelijk is kan ik beter gaan lopen en met 2 treinen. Kan ik ook gelijk mondvoorraad voor in het vliegtuig kopen.

Wel gevonden: Het Spa resort Urban Kur in het kasteel van de Pachinko speelhal. Ben lekker naar de hete baden ( 41 Graden C) geweest. Was heel erg lekker en voor Japanse begrippen duur 900 Yen voor 3 uur badderen. Je krijgt een tasje mee met handdoeken voor na het bad. In de sauna en in het buitenbad stond de TV op met de herhaling van de ochtend soap. Leuk als je die gemist had.

Je merkt dat het weer hier ook langzaam in de winter stand gaat. Na een uur of 4 wordt het al koud en om half 6 is het volslagen donker. Vannacht voor het eerst in Nagoya het koud gehad. Maar het regent niet, want dan wordt je helemaal zo koud.

Dit zal waarschijnlijk de laatste blog zijn van Japan, de laatste komt als ik weer in Stompwijk ben.

  • 05 November 2019 - 11:57

    Marleen:

    nou Han leuk om allemaal te lezen !! je maakt in ieder geval genoeg mee!!
    Alvast een hele fijne reis toegewenst.
    En weer terug naar het oude vertrouwde Stompwijk en Zoeterwoude!!
    groetjes Marleen

  • 05 November 2019 - 13:22

    Martin:

    Hoi Han , wat goed dat je de sauna nog hebt meegepakt. Lijkt me ideaal , gezien de vliegtocht huiswaarts.
    Hee, goede vlucht en wel thuis.

  • 05 November 2019 - 21:39

    Ada:

    GOEDE REIS Han en rust maar uit in het vliegtuig!

  • 03 Januari 2020 - 16:03

    Helen:

    Kamagurka achtige naam ergens gelezen
    en in het donker lopen eng niet gevaarlijk?
    40 graden is toch te warm voor mij??!
    hehe ik ben er doorheen maar het was heerlijke afleiding vh dagelijkse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1655
Totaal aantal bezoekers 68230

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: