Isabelle - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Isabelle - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Isabelle

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

16 Oktober 2019 | Japan, Eniwa

Zoals jullie wel begrijpen heb ik zelfs in Japan vandaag een OFF day. Vandaag is Isabelle jarig. En voor de zoveelste keer mag ik haar niet zien, kan zelfs niets naar haar toesturen want ik weet geen adres. En dan is Kenta een grandioze vervangende zoon. Feliciteert me met de verjaardag van zijn "Oranda-jin neesan" en zegt dan kop op Shikatta no kai. Vertaald maar je er niet druk over je kunt er niets aandoen, het ligt buiten je mogelijkheden. Echt Japans. Weet ook een goede oplossing die volgens hem bij zijn Japanse zusters altijd werkt : Ga winkelen.

Een goed idee : ik moet garen hebben voor die staart af te maken. Dus na Kenta's ontbijt brengt hij mij naar het station. Ik neem de trein naar Chitosen. Op het station is een handwerkwinkel en boven een Can*do. Maar ze hebben niet wat ik hebben moet. Dan maar verder met de Trein naar Sapporo. Can*do in de Esta, bij het kloktoren hebben niets maar bij de Can*do bij susukino haal ik de laatste witte en de laatste 5 blauwe weg. Op weg van het station naar de boerderij begint het te regenen, maar ik kan vanavond de staart afmaken.

  • 03 Januari 2020 - 13:59

    Helen:

    vd schrik? drukte ik op verkeerde plek en moest weer terugzoeken...
    maar wat doet men met die staarten?
    zwart einde...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 68623

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: