Weerziens met het Kasteel - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Weerziens met het Kasteel - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Weerziens met het Kasteel

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

01 November 2019 | Japan, Nagoya

Kwam vanmorgen tot het idee dat ik vandaag naar het kasteel moet. Morgen kan niet van wege die afspraak met Megumi en zondag en maandag is het heel erg druk i.v.m. Herfstfestival. En omdat het maandag een nationale feestdag is zijn dinsdag dan alle museums dicht. Woensdag moet ik verhuizen naar het vliegveldhotel en Donderdag gaan we naar huis.

Eerst even in de kelder de was gedaan en om half twaalf vertrokken naar het kasteel. Een prachtige wandeling in een mooi herfst zonnetje. Bij de poort van het terrein werd me een gratis Engelse gids aangeboden. Een oude man, zijn Engels was niet zo best, en als je Hannah een beetje kent werd het bijna een sport om hem op het verkeerde been te zetten. Als hij na een moeilijk verhaal zat te wachten op respons in het Japans antwoorden. Ja zijn collega's hadden hem gewaarschuwd dat ik ook een beetje Japans sprak. We geven U mee aan Shun, hij weet het meeste van het kasteel.

Het kasteel staat voor het grootste gedeelte in de steigers voor onderhoud. 60 jaar na de bouw is dat wel eens nodig.
Het Honmaru paleis is nu bijna af, op wat details na. Het wachten waard (de bouw heeft 10 jaar geduurd) het is schitterend geworden

In het donker naar huis gelopen, eten gehaald en dan straks in bad en slapen.

• 03 Januari 2020 - 15:52

Helen: