Weerziens met het Kasteel - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Weerziens met het Kasteel - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Weerziens met het Kasteel

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

01 November 2019 | Japan, Nagoya

Kwam vanmorgen tot het idee dat ik vandaag naar het kasteel moet. Morgen kan niet van wege die afspraak met Megumi en zondag en maandag is het heel erg druk i.v.m. Herfstfestival. En omdat het maandag een nationale feestdag is zijn dinsdag dan alle museums dicht. Woensdag moet ik verhuizen naar het vliegveldhotel en Donderdag gaan we naar huis.

Eerst even in de kelder de was gedaan en om half twaalf vertrokken naar het kasteel. Een prachtige wandeling in een mooi herfst zonnetje. Bij de poort van het terrein werd me een gratis Engelse gids aangeboden. Een oude man, zijn Engels was niet zo best, en als je Hannah een beetje kent werd het bijna een sport om hem op het verkeerde been te zetten. Als hij na een moeilijk verhaal zat te wachten op respons in het Japans antwoorden. Ja zijn collega's hadden hem gewaarschuwd dat ik ook een beetje Japans sprak. We geven U mee aan Shun, hij weet het meeste van het kasteel.

Het kasteel staat voor het grootste gedeelte in de steigers voor onderhoud. 60 jaar na de bouw is dat wel eens nodig.
Het Honmaru paleis is nu bijna af, op wat details na. Het wachten waard (de bouw heeft 10 jaar geduurd) het is schitterend geworden

In het donker naar huis gelopen, eten gehaald en dan straks in bad en slapen.

  • 03 Januari 2020 - 15:52

    Helen:

    bedankt voor het verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 68548

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: