Takeshi en Haruka - Reisverslag uit Hikone, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Takeshi en Haruka - Reisverslag uit Hikone, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Takeshi en Haruka

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

19 Oktober 2019 | Japan, Hikone

Mijn was in de machine en de droger gedaan. Ze zijn hier 50% duurder dan in andere hotels en je moet de eigen waspoeder kopen. Lekker in bad geweest op mijn kamer en dan ontbijten, (GRATIS) om elf uur heeft Takeshi gezegd dat ik hem kan verwachten maar door de drukte in het verkeer wordt het 12.00.
Ze komen binnen in het Hotel, Haruka is heel traditioneel gekleed in een kimono met obi. We gaan eerst samen lunchen bijeen soba restaurant. en gaan daarna naar het Kasteel. We nemenkaartjes voor het Kasteel en de tuin omdat het mooi weer is. Het kasteel is erg mooi maar wat een verschil met Nagoya. Dit is wel gerestaureerd maar er is niets aangebracht wat er toen ( rond 1600) ook niet was. Dus GEEN lift, alleen wat leuningen langs de ontzettend smalle en steile trappen. Maar toch een belevenis !!!!!

We komen buiten en een stortbui maakt zich los van de hemel. We dachten te kunnen schuilen in het Theehuis maar daar waren ze bezig met opname voor een TV programma.
Haruka wil graag terug naar het hotel want inde stromende regen is het bekijken van de Japanse tuin geen pretje. Ze weet een Taxi te bemachtigen en voor het bedrag van 1260 Yen(ongeveer 12,00 Euro) wordende 3 verzopen katten thuis gebracht.

Vanavond eten we in een oud Japans eethuisje, schoentjes uit en met je voeten in een kuil onder de tafel, We krijgen verschillende dingen te eten. En allemaal heel erg lekker.
Terug in het Hotel filmpjes gekeken van de boerderij en de foto's van de nieuwe kaasmakerij. Vragen over Marlou, Patricia, Marleen, Pacella en Willy moeten beantwoorden. Vooral het filmpje van RUDO en het gesprek daarin met Willy was heel erg in de smaak gevallen. Met als de zak met Kadootjes (kaas, honing, speculaas en stroopwafels. Met handen keukendoek met poezen. Haruka is gek van Poezen. Ze hebben er nu 3. En dan te weten dat Takeshi eerst niets van katten moest weten.

• 21 Oktober 2019 - 23:24

ADa En Willeke:

Leuk Takeshi te ontmoeten en zijn vrouw. Komen zij nog een keer naar Nederland?

• 24 Oktober 2019 - 12:28

Han Van De Griend:

Ik denk dat dat er nog niet inzit, ze willen wel hoor. Takeshi wil Haruka graag Nederland laten zien. Maar het oer verhaal GEEN geld en bijna Geen vrije dagen.

• 03 Januari 2020 - 14:07

Helen: