Air Asia - Reisverslag uit Hikone, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Air Asia - Reisverslag uit Hikone, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Air Asia

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

18 Oktober 2019 | Japan, Hikone

Om half zes de koffer en tas naar beneden gebracht en toen had ik nog even te tijd om Kenta een flinke Knuffel te geven voor de Taxi om 7 uur komt. Nog een keer de belofte gehad dat hij volgend jaar NOVEMBER naar Nederland komt.

De Taxi komt netjes op tijd maar ik mis net de trein en moet dus even wachten. Inde overvolle trein vind ik een beurs, boordevol met pasjes. Heb hem op het vliegveld netjes of gegeven bij de gevonden voorwerpen. Vroegen helemaal niets maar ze konden meteen uit de pasjes opmaken wie hen kwijt was. Die manstond waarschijnlijk nu vast bij het poortje van het station.
Eerst door een heel behulpzame , ze snappen niet dame naar de verkeerde balie gestuurd maar om 8.15 zijn we door de douane. Het personeel van Air Asia is zo behulpzaam. Ze snappen niet dat ik alleen reis maar ook niet hoe iemand uit Europa per internet een kaartje heeft gekocht voor een binnenlandse vlucht.
Weg van Hokkaido met prachtig weer, maar toen we Tokyo naderde begon het weer slechter te worden tot een flinke stortbui bij landing op Nagoya. Eerst met de trein naar Nagoya en dan naar Maibara. NEEEEEE ik wil niet mee met de dure shinkansen !!!!!!!
Wel de weg gevonden met de lokale treinen, dan zie je veel meer van de omgeving. Gereisd langs Sekigahara, hier werd de burgeroorlog van Japan beslist. ( rond 1600) Wij hebben de slag bij Nieuwpoort de Japanners hebben Sekigahara.

Hotel ligt naast het spoor dus ik ben snel binnen dus eten en dan slapen want morgen komen Takeshi en Haruka


  • 03 Januari 2020 - 14:04

    Helen:

    je weet dat ik momenteel ook nieuw zeeland volg?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 68637

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: