weer terug in Kamakura - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu weer terug in Kamakura - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

weer terug in Kamakura

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

22 Oktober 2019 | Japan, Kamakura

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken naar Kamakura. Ik geloof dat ik vandaag mijn dag niet had. Het werkte allemaal niet mee.

Kreeg eerst niet alles in mijn koffer en toen kon ik geen afvalbak vinden voor de oude spullen die door de val bij Kenta kapot waren gegaan. Naar het station en daar bijna weer gevallen over die ribbels in de straat.
Had besloten om eerst mijn koffer naar het hotel in Nagoya te brengen dan hoefde ik die niet mee te slepen. Wat een gezoek, net als vorige keer in Anjo meerdere hotels vlakbij elkaar met de zelfde naam. Eindelijk gevonden , de dames achter de balie hadden al zo' n bui vandaar heb je er weer een. Het blijft net als in Sapporo vorig jaar een spa te zijn waar je ook kunt slapen als het te laat wordt. Om mijn koffer daar te laten blijven moest ik dan 1000 yen per dag voor betalen. Ik ben niet GEK.

Met de trein naar mijn favoriete hotel in Nagoya gegaan en daar geboekt voor 3 dagen meer. ! dag zal ik toch in de spa moeten slapen omdat mijn koffer vermoedelijk daar al naar toe verstuurd is.

Dus bijna 2 uur later op weg van Nagoya naar Kamakura. inde trein aan de dame van de JR gevraagd waar ik het best kon uitstappen. Ze gaf me heel vriendelijk een uitdraai van de route naar Kamakura. Helaas niet met de JR waar ik vandaag vrij reizen voor heb. Een meneer in de trein gaf met het advies volgende halte uitstappen naar de andere trein op perron 9, die is wel van de JR.

Al met al ik ben aangekomen naeen flinke reis. Na inchecken even gaan kijken op het strand. Dat is aan het eind van de Straat. Het stond ligt vol met zeewieren andere rommel van de Taifoen en het zand ligt tot ver op de "boulevard" . Tevens een groot bord met waar je naar toe moet met een dreigende tsunami, en dat is vanaf het hostel best nog wel een eindje. Heb een gedeelte van de weg gelopen maar bij een tsunami denk ik niet dat ik het haal tot de tempel op de berg.

Ik ga nu maar in het hete water van de Onsen hier in het hostel en dan naar bed.


  • 23 Oktober 2019 - 09:18

    ADa En Willeke:

    Wat een avontuur Hanna en ook heel veel lopen, ga maar lekker naar de sauna even relaxen

  • 24 Oktober 2019 - 01:13

    Han Van De Griend:

    Er is helaas geen sauna alleen maar heet water baden, ook heel erg lekker meestal 42graden maar deze is niet zo warm.

  • 03 Januari 2020 - 14:17

    Helen:

    mens mens ik ben al MOE van het lezen!! mooie foto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 68237

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: