Daiso - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Daiso - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Daiso

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

03 November 2019 | Japan, Nagoya

Het is vandaag een nationale feestdag in Japan. Ze hebben er ongeveer elke maand 1. Vandaag is het CULTUURDAG. Mijn dag wilde ik ook beginnen met cultuur : een blikje warme chocomelk, helaas de chocomel is uitverkocht in de machine. Plan vandaag om toch maar die ene DAISO te vinden waar ik al dagen naar op zoek ben. En eigenlijk was het niet eens zo ver lopen. Was gisteren gewoon , zo als altijd, de verkeerde kant op gelopen. En hele grote DAISO, en bijna alles voorradig. Heb dit jaar nog nooit zoveel in1 keer bij de Daiso uitgegeven. Op de zelfde etage was ook een eethuisje en daar voor 300 Yen zalig gegeten. Rijst met curry en salade. Op de terugweg bleek dat ik nog makkelijker had kunnen lopen.
Even bij de Zwarte kat formulieren gehaald want morgen moeten de koffers naar het vliegveld. En ik moet / wil nog zoveel doen......

• 03 November 2019 - 17:41

Ada:

Ja kun je niet een navigatie systeem aan je jas bevestigen, scheelt misschien uren lopen!

• 03 November 2019 - 17:41

Ada:

• 03 November 2019 - 21:57

Martin:

Dat is een groot geluk, dat het nu ècht even meezit.
    Hoop dat je Voorzichtig bent de laatste Japan-bezoekdagen.
    Si va piàno va... sàno , zoals de Zuiderling zegt.

• 04 November 2019 - 11:54

Han Van De Griend:

Kenta wilde me al een oude telefoon lenen, daar zit een soort tomtom op. Maar dat ding spreek Japans, dat is nog niet zo erg zoals hij maar gemakkelijke aanwijzingen geeft. Niet zo iets als bij de volgende verkeersopstopping moet u rechts voorsorteren, dan sla ik op tilt. Maar het vervelende is dat ik alles in het Japans (kanji) in moet voeren en moet kunnen lezen waar in ben, Ik ken maar een stuk of 100 kanji van de 3500 die er zijn. In het dagelijks leven gebruiken ze er ongeveer 2300. Daar doet en Japans kind op schoon ongeveer 8 jaar over. En dan dat vreselijke richtingsgevoel van mij !!!!! zelfs met een plattegrond van de Politie met de route in ROOD loop ik nog verkeerd. Maar als ik er een maal ben geweest ben ik net een olifant dat weet ik de weg. En dan breken ze hele gebouwen af, kappen de bomen of veranderen de reclameborden.........

• 03 Januari 2020 - 15:56

Helen: