De onsen - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu De onsen - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

De onsen

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

07 November 2014 | Japan, Eniwa

Vrijdag, 7 november 2014
Het lijkt meer een hele mooie dag te worden. Het plan is dat Kenta en Ik samen gaan lunchen buitenshuis en daarna naar de onzen in kita-hiroshima gaan. Maar eerst ga ik mijn spullen wassen en drogen. Het ontbijt werd een brunch omdat Kenta eerst nog veel dingen moest regelen. Maar om ah;f twaalf vertrokken we naar Kita-hiroshima. Een prachtig gelegen onsen met warm bronwater. Twee kanten zoals gebruikelijk, vrouwen en mannen. En elk een binnen en een buiten bad en een sauna. Het binnenbad was 40°C en het buitenbad 42°C. Een prachtig uitzicht vanuit het bad over de omgeving. De sauna had een TV, waar vindt je dat in Nederland ? Het personeel kwam elk half uur alle handdoeken in de sauna vervangen. Heb ontzettend genoten van dit bezoek.
Daarna naar een restaurant om te eten. Een Italiaans getint restaurant, spaghetti gegeten, ik met champignons en Kenta met garnalen en daikon. En een mooi gebakje als toetje. Naar huis want Kenta moet melken en heeft daarna een vergadering met jonge boeren uit de omgeving. Neemt een stuk kaas mee om te laten proeven.
Ik ben doodmoe dus ik ga slapen.

• 08 November 2014 - 14:30

Alida:

Super Han, heerlijk zo''n sauna echt verwennerij