De onsen - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu De onsen - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

De onsen

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

07 November 2014 | Japan, Eniwa

Vrijdag, 7 november 2014
Het lijkt meer een hele mooie dag te worden. Het plan is dat Kenta en Ik samen gaan lunchen buitenshuis en daarna naar de onzen in kita-hiroshima gaan. Maar eerst ga ik mijn spullen wassen en drogen. Het ontbijt werd een brunch omdat Kenta eerst nog veel dingen moest regelen. Maar om ah;f twaalf vertrokken we naar Kita-hiroshima. Een prachtig gelegen onsen met warm bronwater. Twee kanten zoals gebruikelijk, vrouwen en mannen. En elk een binnen en een buiten bad en een sauna. Het binnenbad was 40°C en het buitenbad 42°C. Een prachtig uitzicht vanuit het bad over de omgeving. De sauna had een TV, waar vindt je dat in Nederland ? Het personeel kwam elk half uur alle handdoeken in de sauna vervangen. Heb ontzettend genoten van dit bezoek.
Daarna naar een restaurant om te eten. Een Italiaans getint restaurant, spaghetti gegeten, ik met champignons en Kenta met garnalen en daikon. En een mooi gebakje als toetje. Naar huis want Kenta moet melken en heeft daarna een vergadering met jonge boeren uit de omgeving. Neemt een stuk kaas mee om te laten proeven.
Ik ben doodmoe dus ik ga slapen.

  • 08 November 2014 - 14:30

    Alida:

    Super Han, heerlijk zo''n sauna echt verwennerij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Eniwa

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 68633

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: