Bijna in de hof van ..... - Reisverslag uit Chitose, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Bijna in de hof van ..... - Reisverslag uit Chitose, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Bijna in de hof van .....

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

25 Oktober 2014 | Japan, Chitose

Ontbijt hier in het Hotel is prima geregeld. Een groot Japans buffet met veel ook mij onbekend gerechten. Haiko : dit zou wat voor jou zijn als je over het "ik lust dat niet "stadium heen bent. Gewoon proberen en uitvinden wat er in zit. Er stond een salade waarin achteraf rettich, in rare stukjes gesneden ,peen, in allerlei kleine stukjes en sliertjes komkommer in zaten. Met een Sesam / yoghurt dressing. Best lekker. En twee soorten soep, de miso en een heldere bouillon met balletjes vlees.

Ik blijf kleine ongelukjes hebben , ik blijk toch mijn kop gestoten te hebben in het vliegtuig met die duikvlucht van de landing. Een flinke plek weer, Kenta zag het meteen, gevochten in het vliegtuig Hanasan ???? Leuke jongen niet waar. We gaan eerst naar de boerderij waar ik door Ojiisan, Otosan , Okasan werden begroet als of ik Sinterklaas ben.

Daarna ben ik met Kenta naar Ecorinmura geweest. Wilde daar vorige keer al naar toe maar het is te ver om te lopen, als je weet hoe je lopen moet.
Ecorinmura is een grote boerderij waar ze schapen en alpaca houden voor de wol. Met die wol maken ze vilten beesten en verkopen ze geverfde wol. Ik heb voor de hollanddag natuurlijk wat ORANJE wol gekocht. En weer de gevilt schaap voor mijn collectie, een gevlekte met horens.
Toen een ritje gemaakt over de boerderij met een tractor met een karretje , mochten schaapjes voeren en de leiding voerde de hengst van de Alpaca. Een enorm beest dat precies weet dat er iets te halen is als het karretje langskomt. Alleen dat gedoe met die zeer bijtende vloeistof tegen besmettingen .....
Daarna vond Kenta het nodig om te eten want je raad het nooit hij had honger. Het restaurant van Ecorinmura heeft een Kameel in het logo maar serveert PIZZA. Met zalm en een kastanje ijsje toe. Toen was het tijd om afscheid te nemen en naar het station te gaan want Kenta moet om 16.00 met werken beginnen.

Natuurlijk weer de weg kwijt geraakt op het JR station van Sapporo, Ben toen maar gaan lopen, de weg naar het hotel wist ik voor meer dan de helft. Tot de Mac, die hebben ze hier ook, en dan maar vragen. Ik was er bijna, om de hoek en dan het vijfde flatgebouw.
Maar lekker slapen want ik ben moe.

  • 26 Oktober 2014 - 13:22

    Alida:

    Hee Han je zit nu in het hotel, maar ga je ook bij Kenta slapen of kan dat niet, ben benieuwd. Wel zo makkelijk en gezellig denk ik. Ik lees het wel, groeten

  • 26 Oktober 2014 - 14:43

    Han Van De Griend:

    Ik zou met Kenta dinsdag naar Toya-ko vertrekken, helaas gaat dat door het werk van Kenta niet door. Zaterdag naar de boerderij en dan gelijk naar de bruiloft van Kenta zijn Neef. Zondag voorbereiden en maandag Hollandse dag. Ik slaap de laatste 14 dagen bij Kenta op de Boerderij

  • 27 Oktober 2014 - 11:12

    Helen:

    KENTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA fijne tijd beste Hanasan geniet er nog zoveel mogelijk van en sterkte met je blauwe plek

  • 12 November 2014 - 10:18

    Willeke:

    Super leuk die foto's!:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Chitose

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 68613

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: