SNEEUW - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu SNEEUW - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

SNEEUW

Door: hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

04 November 2014 | Japan, Eniwa

Dinsdag 4 november 2014
Toen ik van vanmorgen begon met het schrijven van het stukje, geloof het of niet, het sneeuwt voor het eerst in Eniwa. Op alles ligt een dun laagje sneeuw. Gisteravond op de televisie werd er al verteld dat er hier sneeuw verwacht werd maar het sneeuwde al in het weste van Hokkaido. Ze toonde beelden van auto in de sneeuw en de problemen die er op de weg waren. Maar het was om half negen al allemaal weg en het zonnetje kwam door. Een mooie, koude maar zonnige dag.
Weet niet wat het plan was voor vandaag maar Kenta moet werken met zijn "Hulpboeren" op de fabriek. De melkfabriek hier in Eniwa is vorig jaar opgeheven en toen heeft Kenta samen met een paar andere jonge boeren een Coop opgericht. Deze haalt elke dag de melk op en maakt daar yoghurt van dat in de plaatselijke supermarkt wordt verkocht. Ik heb het geproefd en het smaakt goed, veel beter dan de fabrieksyoghurt uit de supermarkt. Die is net een blok kwark in heel veel wei, en heel erg zuur. Die van Kenta smaakt lekker romig.
Ben vanmiddag wezen winkelen en heb een heel mooi grijs vest gekocht. Ook de loopafstand naar het station getest. Meer dan 3 kwartier. Daarna gewandeld om via een andere weg weer thuis te komen. Mijn idee dat de bierfabriek aan de zelfde weg zou liggen als de daiso is nu bevestigd. Kwam met afgesleten pootjes thuis. Wat zal ik straks slapen !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Eniwa

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 68620

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: