Waterval - Reisverslag uit Tōyako-onsemmachi, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Waterval - Reisverslag uit Tōyako-onsemmachi, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Waterval

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

30 Oktober 2014 | Japan, Tōyako-onsemmachi

Donderdag, 30 oktober 2014
Geloof het of niet maar het is vandaag een stralende dag. Op weg naar de waterval langs het appelvrouwtje van vorige keer. Ze had nu rode appels in de aanbieding, Heb er 4 grote gekocht om onderweg iets te eten te hebben. Ben bijna de waterval voorbij gelopen, Ik zag niets maar hoorde water vallen. En ja hoor aan de overkant van de weg, lekker in het geniep, de waterval. Je zou toch denken dat de waterval in het meer uit komt, maar nee, ze wordt gevoed door het water van het meer en gaat dan heel snel naar het dal toe. Niet zo indruk wekkend als de waterval in Nikko vorige keer, maar ze mag er wezen.
Geprobeerd om via een andere weg naar huis te gaan, Ben heel veel doodlopende straatjes in gelopen maar uiteindelijk toch op de weg langs de Showashinzen terecht gekomen. Heb hier vorige keer ook gelopen maar ben toen halverwege de weg terug gegaan.
Had plannen om ergens wat te gaan eten maar alles is dicht. Ze zijn hier al 2 weken vroeger dan anders in winterslaap gegaan. De kabelbaan van de Vulkaan is al ontmanteld en de wandelpaden, maar ik me erg op verheugde, zijn alle maal al afgesloten. Ik had het gisteren al gemerkt op de promenade dat veel winkels dicht waren. Wat ik wel gek vindt is dat die gekke feestboot nog elke dag vaart en zelfs met de hoosbuien het vuurwerk s'avonds gewoon doorgaat.
Volgens de boekingssite is het hotel volgeboekt maar ik zie bijna niemand. Misschien komen ze morgen.
Morgen ga ik met de snelle trein terug naar Chitose en vandaar met de lokale trein naar Kenta. Zaterdag trouwerij van Kenta zijn neef, dus ik denk dat ik weer kan schrijven na de Hollandse dag.
Kan bij Kenta mijn hart ophalen aan de poezebeesten, want ik mis Kyuu !!!

  • 30 Oktober 2014 - 16:43

    Marleen:

    ahhhh super leuk om allemaal te lezen !! Toch weer mooie wandelingen gemaakt.!! Veel plezier op de bruiloft en groetjes aan Kenta!

    Groetjes Marleen

  • 03 November 2014 - 08:33

    Han Van De Griend:

    Zullen we doen Marleen, Kenta en ik gaan proberen nog een keer te bellen.

  • 12 November 2014 - 13:01

    Willeke:

    Jammer inderdaad als dingen dicht zijn terwijl je er 1 keer bent. Spreek uit ervaring. Maar goed op naar het volgende avontuur.

  • 16 November 2014 - 23:51

    Helen:

    alsnog gelezen wel klein lettertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tōyako-onsemmachi

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 68635

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: