textiel museum - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu textiel museum - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

textiel museum

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

22 Oktober 2014 | Japan, Nagoya

Woensdag, 22 oktober 2014
Vannacht vanwege de enorme pijn geslapen met paracetamol en extra codeïne. Het heeft wel wat geholpen maar de pijn is niet weg.
Besloten ,omdat de luchtvochtigheid 99 % is, en het regent naar het Toyota Textiel museum te gaan. Hernieuwde poging !!!!!
En die poging is geslaagd. Het museum is in twee delen opgebouwd over de geschiedenis van de Toyota fabrieken. Ze zijn begonnen rond 1900 als een katoen spinnerij. De eigenaar deed zulke goede uitvindingen op het gebied van spinnen en weven dat de machines van dit ontwerp overal in de wereld gebruikt werden. Als je zo goed bent met machines dan ga je ook eens snuffelen aan dat nieuwe ding de auto. Een van de nazaten had automobielen als hobby en langzamer maar zeker werd dat de hoofdmoot van het bedrijf. In de fabriek staat bijna alles van een spindel tot een volautomatisch weefgetouw met jacquard in meerdere kleuren. Ik heb mijn hart kunnen ophalen. Je betaald voor het Textiel museum en kan dan als extra het automobiel museum erbij nemen. Dat moet je in een keer beslissen want een los kaartje voor alleen het auto museum is er niet.
Auto's interesseren me niet en heb dus alleen een textiel kaartje gekocht. En met een Engelse gidsen bijna 5 uur in het museum geweest. Het was sluitingstijd maar ik had het idee dat ik nog niet alles had gezien. Kan me wel voor mijn kop slaan dat ik het museumboek niet heb gekocht.
Vanavond weer lekker in het bad samen met de paracod en hopen dat het nu weer wat helpt.

• 22 Oktober 2014 - 20:19

Alida Theodora Margo:

Zo Han je bent weer een stukje wijzer geworden. Toch wel interessant allemaal en rustig aan dan breekt het lijntje niet. En hopelijk slaap je vannacht beter, want dat komt je dag ten goede.
    Nog nieuws uit Haarzuilens, iets minder goed. Peter is van de trap gevallen en heeft z'n scheenbeen gebroken en zit tot z'n lies in het gips en Rick van een ladder en zit met z'n arm in een mitella! Lekker getroffen allemaal. Morgen gaan we, Svetlana en ik er heen, je weet wel Svetlana liep 3 jaar geleden stage bij ons. Han groetjes ik ga gauw weer verder.

• 23 Oktober 2014 - 00:40

Han Van De Griend:

Ik ken Svetlana, ze was toch gelijk hier met Dimitri ??? Doe haar de groeten van Mij eb misschien zie ik haar nog als ik terug ben in het kikkerland.

• 10 November 2014 - 14:19

Willeke: