Ame ga futte imasu, het regent - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Ame ga futte imasu, het regent - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Ame ga futte imasu, het regent

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

20 Oktober 2014 | Japan, Nagoya

Maandag, 20 oktober 2014
Geloof het of niet, na dat het alle dagen hier droog en prachtig weer is geweest begon het vanmorgen zachtjes te regenen en op dit moment , het is hier nu vijf uur in de avond, het stortregent. De temperatuur is ook flink gezakt zodat het hier nu gewoon koud is vergelegen met de vorige dagen.
Omdat het maandag is en al de museums en plaatsen die ik wil bezoeken gesloten zijn ben ik op onderzoek uitgegaan naar de trein naar het vliegveld. Ik moet vrijdag vliegen naar Hokkaido en moet 2 uur voor de vlucht op het vliegveld zijn. Volgens het spoorboekje doet de trein naar het vliegveld er ongeveer een uur over. En omdat ik graag op tijd wil zijn , en wel eens wat tegen kom, leek het mij handig om te gaan kijken waar ik moet overstappen. Gelukt, ik weet nu waar ik moet zijn.
Maar in mijn zoektocht toch weer een blokkade gehad van mijn Manaco pas. Op het moment dat je de kaart inleest gaan de poortjes niet open. Dan staat er meteen een man in uniform, pet en met handschoentjes achter je. Ik wist dat ik er nog genoeg op had staan , Dit gebeurt namelijk ook als je niet genoeg saldo hebt op je kaart. Deze man gaat eerst heel moeilijk kijken en haal dan de blokkade van je kaart en geeft hem aan je terug met zo'n gezicht van : Foei niet meer doen hoor.
Vanmorgen mijn grote koffer met Yamato, kuro Nekko, zwarte kat, meegegeven. Als het goed is wordt hij woensdag bij Kenta bezorgt. Weet zins vandaag dat de chauffeur een ringtone op zijn telefoon heeft, die als de zaak belt, overgaat als een miauwende kat. Leuk gevonden hoor.
Daar het flink regent blijven we vandaag verder binnen. Wil nog een schaap breien voor de kleine meid van de eigenaar.

  • 20 Oktober 2014 - 15:23

    Helen:

    Wat fijn dat je zoveel vertelt! Ik ben een veel te verwend mens voor al die minor? setbacks...Ik ken jou als een kranige vrouw die voor heter vuren heeft gestaan...
    liefs,
    どのように素敵なあなたがそんなに伝えること!私は人間ではマイナーなすべての人のためのあまりに甘やかされているのですか?挫折...私は熱い火災がされている気鋭の女性のようにあなたを知っている...
    愛、Dono yō ni sutekina anata ga son'nani tsutaeru koto! Watashi wa ningende wa maināna subete no hitonotame no amari ni amayakasa rete iru nodesu ka? Zasetsu... Watashi wa atsui kasai ga sa rete iru kiei no josei no yō ni anata o shitte iru... Ai,
    あなたヘレン

  • 20 Oktober 2014 - 23:39

    Han Van De Griend:

    Helen dit is ZEKER een google vertaling want zelfs Ik zie der de fouten in. Maar om antwoord te geven op je Japanse vraag. Ik vermaak me zeer en zal goed op letten dat ik me niet te veel vermoei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Nagoya

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 68614

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: