Shoguncity - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Shoguncity - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Shoguncity

Door: hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

14 Oktober 2014 | Japan, Nagoya

Dinsdag, 14 oktober 2014
Vanmorgen werd ik wakker doordat Oma en Megumi Bentoboxen en ontbijt aan het klaar maken waren. Omdat het gisteren een vrije dag had heeft Fuuto vandaag geen schoollunch. Hij had nog wel gehoopt geen school te hebben, dat was het geval geweest als de taifoen vanmorgen nog niet over zou zijn. Maar het is een stralende dag en 23 graden. Mag je over de wind en regen van gisteren en vannacht niet zeuren.
Om zeven uur vertrekt Megumi naar haar school nadat we een afspraak hebben gemaakt voor zaterdag. Zaterdag wordt de TOEIC test gehouden in Japan. Dan kan je testen hoe goed je begrijpend Engels is. Ik denk dat Megumi mee moet helpen met de test, want ze heeft in Engeland gestudeerd.
Daarna is het de beurt van Fuuto om naar school te gaan. Hij wil nog wel even voor me poseren met zijn schoolpet en rugzak. En natuurlijk een tas met een thermosfles en een bentobox.
En daarna ben ik aan de beurt. Na afscheid te hebben genomen van Oneesan, mijn Japanse oudere zuster,de moeder van Megumi en Obaachan, de grootmoeder van Megumi brengt Jin me naar Anjo Station.
Hiervandaan heb ik een rechtstreekse trein naar met hoofdstation van Nagoya. In het grote winkelcentrum onder het station brood gekocht bij een "franse bakker die alleen Japans spreek en ook spleetoogjes heeft.
FOEI Han mag je van Kenta niet zeggen, Japanners hebben amandelvormige ogen.
Van af dit station met twee stadstreintjes naar het Hotel. Wist nog precies de weg. Koffer afgegeven en gaan winkelen in het grote winkelcentrum om de hoek. Voor de kijkers van Loek z'n site : station Kamimaesu derde uitgang en veel plezier met de enorme trap om boven te komen, er is geen lift. Dan naar de volgende straat en dan na de kruising is de ryokan.

  • 14 Oktober 2014 - 09:18

    Han Van De Griend:

    Marlou : Ze hebben hier een winkel met alleen maar Kleding voor kleine hondjes. Petjes, Jasjes, dasjes en de nieuwste rage is met snoopy er op. HOE VINDT JE DAT !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Nagoya

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 68629

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: