crisis in Japan - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu crisis in Japan - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

crisis in Japan

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

19 Oktober 2014 | Japan, Nagoya

Zondag, 19 oktober 2014
Gemerkt dat klokken iets tegen me hebben als ik in Japan ben. Vorige keer mijn wekker en een stilstaand horloge. Nu een wekker die niet wil en een horloge dat van de ketting afvalt.
Gemerkt dat de crisis in Japan aardig heeft toegeslagen. Overal zie je winkeltjes met tweede hans kleding, serviesgoed en meubels. Ook heb ik nu al enkele keren als ik vroeg op pad ben in de parken mensen zien slapen op het gras of op de bankjes. Heb ook al mensen gezien met een hele bezit in een karretje.
Den vandaag aangevallen, je kunt het niet anders noemen, door Jehova getuigen. Compleet met wachttoren, die naam wordt niet vertaald in Hiragana of Kanji. Ze vriendelijk verteld dat ik niets aan het blaadje had omdat ik uit Nederland kwam. Kwamen die muggen aan met het grote boek waarin in alle talen hun boodschap stond. Dat Nederlands dan in het boek zou staan onder Dutch was iets waar ze niet aan dachten. Het was trouwens een zeer slechte Google vertaling. Ze zijn dus OOK in Japan een plaag.

Toen naar het wetenschaps museum gegaan Een groot gebouw met een planetarium op het dak. Voor het museum een (replica) van een startraket van de Japanse ruimte lobby. Ik dacht ik zit goed. Maar het museum ( 5 etages) was een soort museum voor het onderwijs. Met heel veel doe dingen voor de kinderen. De uitleg Alleen in het Japans. Het kaartje verkopen ging met een kaartje en bij de uit en ingang stond het ook in het Engels maar voor de rest alles in kanji. Jammer.
Op de terugweg weer de Matsuri tegen gekomen maar toch maar naar de ryokan terug gegaan want de pijn in mijn rug wordt weer erger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Nagoya

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 68627

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: