Yoshitsune gevonden !!!!!! - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Yoshitsune gevonden !!!!!! - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Yoshitsune gevonden !!!!!!

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

23 Oktober 2019 | Japan, Kamakura

Door de Grizzly beer was ik helemaal uit mijn doen. Was dus om half8 onderweg naar het station. Eerst een stukje langs de zee en dan de grote brede straat in, die volgens mij uitkomt bij het station.
Weet je dat in Japan mensen, voor ze naar het werk gaan, hun hond naar de opvang brengen. Honden hebben een soort rugzak om met hun spulletjes. Gek land dat Japan. Zou dat door al die rijst komen Ada ????

Het is al aardig warm en halve wege de straat kwam ik, verscholen tussen de struiken een kerkje tegen. Alleen de spits kwam boven alles uit en een kerk verwacht je hier niet.
Met de JRrailpas van Kamakura naar Ofuna. Daar de Monorail genomen en die met mij Suicapas betaald. Jongen mijn dag kan niet meer stuk : HEB MOUNT FUJI GEZIEN. en god wat is ze mooi in dat zonlicht. Kan nu ook begrijpen waarom ze in Japan als een godheid wordt beschouwd.

Maar terug ga ik niet met de monorail. Ben als ik na 10 minuten op de plaats van bestemming ben wagenziek. Verder met een boemeltje (ook suica) naar Fujiwara . Dit is echt een boemel rijdt over 1 spoor en kunnen elkaar op een station elkaar passeren. En daar gezien dat ik dan terug kan met de JR. Een Hollander blijft zuinig, Ik heb een vrij reizen dag op de JRrailpas en waarom iets anders betalen. De Dame bij de Japanse VVV had woorden tekort over Maxima, toen ze hoorde dat ik uit Nederland kwam. Ze zijn in Japan echt gek van Maxima. Willem met baard vindt ik net de Anji-san, om in de Japans-Hollandse dingen te blijven.

Maar ik ben nog niet op de plaats van bestemming ik moet naar Fujiwara-Honmachi. Nog een stukje met een ander boemeltje. Op het station natuurlijk weer de verkeerde kant op gelopen. En daar is ze dan : de tempel waar ik naar toe wilde.

Dit Tempeltje gedenkt Yoshitsune en Benkei, 2 figuren uit de Japanse geschiedenis. Yoshitsune en Benkei waren tegenstanders toen ze elkaar voor het eerst tegen kwamen. die groeide via respect tot een grote vriendschap. Op het eind zorgde Benkei er voor dat Yoshitsune eervol kon sterven na het verraad van zijn broer de shogun van Kamakura.
Het verhaal gaat dat hier zijn hoofd begraven ligt.

Op de Terugweg bij een Daiso (hoe kan het anders) en een supermarkt op het station eten gekocht voor vandaag en morgenochtend.

Via een andere weg naar huis gelopen. Theedrinken en natuurlijk haken met het nieuw gekochte garen.

• 29 Oktober 2019 - 14:11

Marleen:

grappig verhaal Han over die hondjes.
    Ik zie het helemaal voor me:)

• 03 Januari 2020 - 15:07

Helen:

Het verhaal gaat dat onze legendarische Han....

idd toff historie wederom...
    geen koude voeten meer even wat aan gedaan...heerlijk verder lezen is toch heelrijk!?

Anji-San=?