Laatste volle dag Sapporo - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Laatste volle dag Sapporo - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Laatste volle dag Sapporo

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

11 Oktober 2019 | Japan, Eniwa

Omdat het vandaag de laatste dag Sapporo is, is het ook wasdag. Daar mee begonnen toen ik wakker gemaakt werd door een hele vervelende wekker die maar af bleef gaan. Bleek van de buurvrouw in de capsule boven me te zijn. Ze had me vannacht al een keer wakker gemaakt toen ze, niet geheel nuchter de capsule in moest. Vannacht van haar geen last meer ze is weg.

Ik dus naar de Laundry room, tussen het wassen den drogen toch nog wat breiwerk afgemaakt. Om twaalf uur gaan wandelen naar de Sapporo Factory en kwam onderweg weer een hoop tegen wat thuis het opzoeken waardig is.
Naast de Factory was vorige keer een Kat Café met een hele grote Maine Coone in het raam. Deze keer was de winkel in diervoeding veel groter geworden en het Café kleiner. Het aantal katten was ook een stuk minder.

Een mijn hart opgehaald in de winkel met wol en spinnenwiel. Deze winkel was er in 2011 ook al. Heeft hele mooie merinos in heel veel kleuren.

Eten kopen en dan weer naar het hostel. Koffer inpakken en morgen met de trein terug naar Kenta.
P.s. er is hier op Hokkaido een waarschuwing voor de Taifoen. Deze heeft in het zuiden veel schade aangericht. Gaat hij over land dan is er "weinig" kans op veel schade, maar gaat hij over zee dan wordt hij sterker. Volgens het laatste weer bericht komt hij over zee aan maar buigt net voor Hokkaido af.

  • 12 Oktober 2019 - 14:16

    Linda Lobbrecht:

    Sterkte met de typhoon.
    Gr Linda

  • 14 Oktober 2019 - 14:46

    Ingrid:

    Hoi Hanna, alles goed? We hebben al een paar dagen niets van je gehoord.Hebben jullie ook last van de typhoon gehad.

  • 03 Januari 2020 - 13:40

    Helen:

    dank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 68531

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: