Koffer kwijt - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Koffer kwijt - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Koffer kwijt

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

29 Oktober 2019 | Japan, Nagoya

Ik weet niet of het nog erger kan worden. Ik ben mijn koffer Kwijt.
Kenta heeft mijn blauwe koffer naar dit hotel verstuurd maar dit hotel heeft een rare instelling als je er nog niet bent weigeren ze de koffer te ontvangen. En waar hij nu is weet niemand want Kenta heeft de barcode. En dan kan hij nog niet bezorgd worden want ik ben al, volgens het hier niet, ook al zit ik dan in de hal te wachten op mijn koffer. En ze spreken hier bijna geen Engels, volgens mij nemen ze die meisjes achter de balie alleen aan om mooi te zijn, Net als gisteravond : nee U kun nog niet inchecken het is pas 16.59. Volgens de papieren zou ik een ontbijt krijgen, maar nu moet 400 yen daar voor betalen. En dan glimlachen van oor tot oor en me een bord voorhouden waar op staat dat het 400 Yen kost. Ik ging wat pakken voor het ontbijt werd ik terug gefloten ik mocht maar 1 broodje pakken. Stond negens vermeld , dat ene broodje mochten van mij dan ook houden.
Door de spanning natuurlijk niet geslapen en heb nu een hoofd als een stuk beton. En hoe krijg ik mijn koffer terug !!!!!!

Gelopen naar het andere hotel. tippeltje van ongeveer 2 uur, in de stromende regen maar in de ryokan werd ik hartelijk verwelkomt. Zij geloven niet dat Yamato een fout heeft gemaakt maar dat het hotel de koffer geweigerd heeft. Volgens Kenta is de koffer weer in Sapporo.

Als ze denken dat je Amerikaan bent dan halen ze dit soort dingen uit zegt de man van de Ryokan. Vooroordelen ?

• 29 Oktober 2019 - 08:20

ADa En Willeke:

O Han wat een ellende allemaal, hopelijk krijg je je koffer gauw weer terug en mijn moeder zei altijd: de moed er in houden en alles van de positieve kant bekijken.

• 29 Oktober 2019 - 09:51

Han Van De Griend:

Het positieve is dat ik nu een week in deze schitterende oude ryokan logeer. Net als elk jaar zijn zij voor mij vertrouwd en veilige plaats. Elke reis kom ik bij hun met een probleem en het wordt daar opgelost. In het eerste jaar verloor ik mijn stok op het station en vorige keer een slaapplaats nadat smerige hotel in Osaka. Ik voel me hier altijd welkomen vertrouwd. Fijn gevoel.

• 29 Oktober 2019 - 14:07

Marleen:

nou Han dat is zeker niet handig zonder koffer !!
    Heb vertrouwen en gelukkig ben je nu bij fijne mensen!

• 03 Januari 2020 - 15:26

Helen: