Sapporo in de zon - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Sapporo in de zon - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Sapporo in de zon

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

10 Oktober 2019 | Japan, Eniwa

Had vandaag een paar plannen: 1 voor als het zou regenen en 1 voor mooi weer. Het zag er s'morgens niet zo mooi uit dus Plan 1. Het wist van vorige keer dat ergens in de buurt van het Odoripark een onsen , ( de Japanners zeggen Yu als het met bodem water wordt verwarmt) moest zijn. En ja hoor heb het gevonden. een heel groot complex naast een hotel. Lekker in het water geweest. Prijs viel mee : Je heb een zwembad en een sauna in een. en dan voor450 Yen dat is ongeveer 4 Euro. Het was zeker een vaste dag voor de oudere dames want volgens mij was bijna alles boven de 80. Ze keken me aan als de spreekwoordelijke vreemde eend, maar 1 dame dorst iets tegen me te zeggen.
Na ruim een uurtje badderen, en in de zon liggen heb je dat wel gezien. Volgens de vaste route van vorig keer richting station gelopen. En daar was net als vorige keer een tentoonstelling van de nieuwste StarWors film. Had daar in het vliegtuig een stukje van gezien.
Ook de Can* do in het esta gebouw gevonden en natuurlijk wol gekocht.

Op de terug weg gestopt in Odori park. Daar waren 2 kleine duivertje op een duif aan het jagen. En een lol dat ze hadden, de duif was het op een gegeven moment zat en vloog weg.
Een Muzikant gaf een voorstelling met zijn sax, leuk hoor als die oude nummers zoals Take 5 en sir juck van Wonder.

Terug naar de Tanuki Koji enhet Hostel. Eten, Breien en slapen en dan morgen weer verder.

• 03 Januari 2020 - 13:37

Helen:

Zijn japanse duiveltjes schattiger?! JApjes?
    maar goed dat ik laat ben met lezen, anders wordt men dol van mijn commentaar...nu jij slechts?!
    Onder de hoogtezon? En goedkoop ja! Trots op jou!! dat jij een beetje japans kunt spreken...ik staakte arabisch bij de zon- en maanletters al in boek 3 vd ca. 10...terwijl het niet zo'n lastige taal is als men zou kunnen denken; kinderbreinen starten immers van rechts naar links met ontcijferen van teksten! Overigens was ik netals bij mijn studie Ned. Recht alsmede COBOL niet ambachtelijk, dan wel ijverig genoeg wel te creatief....DANK wederom en met inmiddels bevroren voetjes van het stilzitten...ja zelfs mijn post haal ik niet bij mijn deur...lees ik graag snel door opdat ik jou eindelijk weer mentaal hièr heb.