Sapporo in de regen - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Sapporo in de regen - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Sapporo in de regen

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

08 Oktober 2019 | Japan, Eniwa

Vroeg opgestaan en de koffer in gepakt. Kom er later achter dat ik toch wat vergeten ben. Het kabeltje voor de foto's !!!! die houden jullie nog te goed.
Wilde om 12.00 uur vertrekken naar het station maar Kenta's auto was verdwenen. Dan maar lopen naar het station. Harumi komt binnen er verteld dat Kenta zo komt om te eten en daarna brengt hij mij naar het station.

Natsumi heeft vandaag een vrije dag. En samen kijken we naar een nieuw filmpje op YouTube over het Geertje, met Willeke in de hoofdrol. Toen kwam Kenta met een nieuwtje : VOLGEND JAAR NOVEMBER komen Kenta en Natsumi naar Nederland. Wil dan een bijscholing kaasmaken !!!

De regen gaat maar door maar als je met de auto naar het station wordt gebracht merk je er niet zoveel van. In Sapporo mijn Treinpas laten activeren en toen naar de Daiso onder de spoorbrug. Ze hebben hier niet zo veel.
Door gelopen naar de Tanuki Koji ( Tanuki galerij) ben er 3x voorbij gelopen omdat het een klein deurtje / gangetje is tussen de winkels. Heb een bed op de dames slaapzaal, een capsule, iets breder dan een bed met een lichtje, een kluisje en onder het bed een lade voor je schoenen.

Het is pas 17.00 en ik ga opzoek naar de Seria, maar die heeft ook niet wat ik moet hebben. Door gelopen naar het Esta gebouw bij het station. Hier in de Kelder zit de Can*do en die heeft hele leuke bolletjes.
Op de begane grond zit een heel goedkoop eethuisje. Ik heb daar udon (een soort spaghetti maar dan Japans) gegeten. Griezel niet meteen er zit dan bouillon bij met lente-ui en een rauw ei.

Loop terug naar het hostel en ik realiseer me dat dit de eerste keer is dat ik alleen in het donker loop in Sapporo. Vorige keer bracht Kenta me terug naar de Hostel.
Beng erg moe dus ik hoop dat ik lekker kan slapen.

  • 09 Oktober 2019 - 08:14

    ADa En Willeke:

    O Han ik begrijp dat je nu bij Kenta weg bent en later over een aantal weer terug gaat? Afijn ik lees het wel.
    Leuk zeg, dat ie naar Nederland komt, hij is welkom.

  • 09 Oktober 2019 - 08:36

    Han Van De Griend:

    Ik ga zaterdag weer terug naar ENIWA en dan gaan Kenta en ik na een spa resort

  • 29 Oktober 2019 - 14:19

    Marleen:

    wat super leuk han dat Kenta van plan is om naar NE te komen wat leuk!

  • 03 Januari 2020 - 13:23

    Helen:

    lezend wil ik je telkens onderbreken maar om te beginnen SAP pour oh....okay dan!
    een capsule zo breed?!
    wat ben je toch STOERRRR w.b. de rest vh verhaal
    jouw nederlands hapert maar mijn japans is neepans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 68536

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: