Dagje Otaru - Reisverslag uit Otaru, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Dagje Otaru - Reisverslag uit Otaru, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Dagje Otaru

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

11 Oktober 2017 | Japan, Otaru

Opgestaan om 6.oo, Heerlijk geslapen, maar 1x wakker geworden van gesnurk en geproest en gehoest uit de kamer naast me. Was gaan slapen om 10.30. Eerst naar de Onsen beneden in het gebouw, klein net genoeg voor 1 persoon maar op dit moment is het water lauw. Ik hoop dat het vanavond warmer is, dan slaap je erg lekker na het bad.
Om 9.00 liet Kenta zich zien, hij ging ook naar beneden voor het bad want dat sluit om 10.00. Hij zag er "lief "uit in zijn Yukata, jammer dat ik geen foto kon maken.
Kenta zijn kamer moet worden afgesloten , dus koffer naar mijn kamer tot we klaar zijn met ontbijten en weg kunnen naar Otaru. Kenta gaat na de lunch weer naar huis omdat hij om 16.00 moet werken en het ruim 1 1/2 reizen is met de Trein.
We zijn op de bus gestapt een halte vanaf het eindpunt. Het hotel ligt tussen 2 haltes maar naar beneden lopen gaat altijd beter dan tegen de berg op klimmen.
In Otaru wezen winkelen, ik geloof dat Kenta een van de weinige mannen is die dat soms best leuk vind. Als er nader hand maar gegeten wordt. Hij bleef maar zoeken naar een lekkere tent voor sushi.
Heb een grote handwerkwinkel gezien met hele mooie dingen en in een glaswinkeltje een geit gekocht voor Pacella.
Eten, vlak bij het station, een lopende band sushi. Wat een bedrijf, want een mensen, en wat een lekker eten komt er langs !!!!!! Je moet je zelf dwingen om niet alles te willen proeven. En we waren vandaag minder kwijt dan gisteren boven op de berg.
Omdat we nog wat tijd overhadden toch ook nog even samen naar de DAISO geweest. Kan je straks ook weer terug gaan, zei Kenta, en ondanks dat ik zei dat ik dat niet zou doen, het toch gedaan. Wat kent hij me toch goed.

Om 13.45 Kenta op de trein naar Eniwa gezet, uitgezwaaid en toen snel weer terug naar de DAISO.
Terug met de bus, had een kaartje gekocht maar ik blijk ook met mijn treinpas te kunnen betalen. Dat scheelt voor vrijdagmorgen naar Sapporo.

Met het gekochte wasmiddel de was gedaan( en in de droger ) Duurde bijna 2 uur voor alles klaar was, zal wel komen door de katoen. Alles klaar en toen merkte ik dat de kamer waar Kenta sliep nog niet schoon gemaakt was en dat er in 208 een nieuwe gast zit. Een kamerolifant. Mijn kamer is ook niets gedaan, geen nieuwe thee zakjes, geen schone prullenbak.
Zo zijn er een heleboel kleine dingetjes niet me niet bevallen in dit hotel, maar het is hier heel erg rustig en dat is een groot pluspunt.
Net een hoop herrie : een geluidswagen door de straat : Reclame voor de verkiezingen. Premier Abe wil graag herkozen worden.

En nu op naar het bad en ik hoop dat het HEET is.

  • 11 Oktober 2017 - 16:25

    Pietersh:

    wat bijzonder weer dank!

  • 11 Oktober 2017 - 16:41

    Ingrid:


    En was het bad lekker heet. Heb je al met die nieuwe kamerolifant kennis gemaakt?
    De lunch ziet er lekker uit. Nog veel plezier.Tot horens!!

  • 11 Oktober 2017 - 16:49

    Hannah:

    Het bad was wat warmer dan vanmorgen. en die olifant stampte om 11 uur nog door de gang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 68637

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: