Een duur Hotel - Reisverslag uit Chitose, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Een duur Hotel - Reisverslag uit Chitose, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Een duur Hotel

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

20 Oktober 2017 | Japan, Chitose

Vanmorgen nog snel toen ze om 10 uur open gingen naar de can*do winkel geweest omdat ik Megumi belooft heb ook voor haar een sjaal te haken net als ik ook voor Takeshi zijn vrouw heb gemaakt. Haar kleur is mintgroen en dat is moeilijk te vinden. Gevonden maar ze hebben nog maal 3 bolletjes ......
Tussen 11 en 12 komt Kenta me ophalen en gaan we met Yoshi en Megumi eten in een klein tentje dat hele lekkere curry maakt. Je kunt dus kiezen hou sterk je je curry wilt hebben. Yoshi neemt de lichtste en toch breekt het zweet hem iedere keer uit. Terwijl Kenta en ik de 4e sterkte ( van de 6 ) nemen. Gisteren zat hij ook al met ongeloof te kijken hoe Kenta en ik Kimchi aten. (Japanse versie van een heet Koreaans gerecht)

Na het eten brengt Kenta ons naar het door zijn vader voor ons geregelde hotel in Chitose.
Vanavond is de herdenking van Kenta's oma en morgen is de crematie en daar hoort Kenta bij te zijn.
Maar we gaan vanavond als afscheid nog met zijn alle eten bij Gorilla. Hoe ze dat uitspreken op zijn Japans, snapte het niet. Yoshi legt het even uit door een aap na te doen. Dat woord ken ik in het Japans : Saru. Na veel groter....

Megumi en ik werden weer terug gebracht in het hotel en de Jongens gingen samen nog even stappen als goede oude vrienden. Megumi was het door eigenlijk niet mee eens.

• 21 Oktober 2017 - 09:37

Pietersh:

LEUK!

• 22 Oktober 2017 - 11:50

Ingrid:

Hoi Han
    Zojuist op het nieuws gelezen het is nu 11.45 bij ons, dat er morgen in Japan een
    tyfoon aan land komt van zo'n 160 km per uur. Dus bij deze wees voorzichtig.