Een duur Hotel - Reisverslag uit Chitose, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Een duur Hotel - Reisverslag uit Chitose, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Een duur Hotel

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

20 Oktober 2017 | Japan, Chitose

Vanmorgen nog snel toen ze om 10 uur open gingen naar de can*do winkel geweest omdat ik Megumi belooft heb ook voor haar een sjaal te haken net als ik ook voor Takeshi zijn vrouw heb gemaakt. Haar kleur is mintgroen en dat is moeilijk te vinden. Gevonden maar ze hebben nog maal 3 bolletjes ......
Tussen 11 en 12 komt Kenta me ophalen en gaan we met Yoshi en Megumi eten in een klein tentje dat hele lekkere curry maakt. Je kunt dus kiezen hou sterk je je curry wilt hebben. Yoshi neemt de lichtste en toch breekt het zweet hem iedere keer uit. Terwijl Kenta en ik de 4e sterkte ( van de 6 ) nemen. Gisteren zat hij ook al met ongeloof te kijken hoe Kenta en ik Kimchi aten. (Japanse versie van een heet Koreaans gerecht)

Na het eten brengt Kenta ons naar het door zijn vader voor ons geregelde hotel in Chitose.
Vanavond is de herdenking van Kenta's oma en morgen is de crematie en daar hoort Kenta bij te zijn.
Maar we gaan vanavond als afscheid nog met zijn alle eten bij Gorilla. Hoe ze dat uitspreken op zijn Japans, snapte het niet. Yoshi legt het even uit door een aap na te doen. Dat woord ken ik in het Japans : Saru. Na veel groter....

Megumi en ik werden weer terug gebracht in het hotel en de Jongens gingen samen nog even stappen als goede oude vrienden. Megumi was het door eigenlijk niet mee eens.

  • 21 Oktober 2017 - 09:37

    Pietersh:

    LEUK!

  • 22 Oktober 2017 - 11:50

    Ingrid:

    Hoi Han
    Zojuist op het nieuws gelezen het is nu 11.45 bij ons, dat er morgen in Japan een
    tyfoon aan land komt van zo'n 160 km per uur. Dus bij deze wees voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 68498

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: