Hideyoshi - Reisverslag uit Hikone, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Hideyoshi - Reisverslag uit Hikone, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Hideyoshi

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

20 Oktober 2019 | Japan, Hikone

Een beetje ( en wel een groot beetje) ontdaan door het bericht gisteravond laat dat Boer Jan Verstegen is overleden. "kanashii"
Takeshi vindt dat ook een goede reden om mee te gaan naar de schijn. Daar bid je voor de overledenen en voor de doden.
We ontbijten samen in het hotel en gaan dan gaan me met de auto op weg. Haruka heeft een andere obi aan bij haar Kimono. Deze heeft ze gekregen van haar oma Het past alleen niet bij haar schoenen maar dat komt door het weer. Je loopt niet op slippertjes door de regen.
In de auto werd verteld dat Patricia ook een Suzuki heeft. Ik vindt dit net een koek blik
We gaan naar een tempelcomplex te nagedachtenis aan Hideyoshi Toyatomi. Een van de 3 generaals uit de burgeroorlog). Bij een tempel moet je jezelf reinigen. Takeshi vond het vreemd dat ik dat ritueel ken en goed kan uitvoeren.
Er is ook een matsuri, een soort marktje met veel zelfgemaakte spullen. We blijven staan bij een kraam van de Japanse kattenzorg. Haruka is helemaal gek van katten. We worden meegenomen naar een katten huis waarde katten zitten die een nieuw tehuis zoeken. Er zat een schatje bij die ik graag mee zou willennemen maar...…
We gaan eten want na de lunch zetten Takeshi en Haruka me af bij het hotel want ze hebben vanavond nog een familie verplichting. We gaan naar Nagahama om daar te eten wat ook lukt naeen hele tijd zoeken naar parkeerplaats. Lekker Udon gegeten.

Na het afscheid en de belofte tot volgende keer, beslis ik om nog even buiten te gaanlopen. Het is mooi weer en ik wil toch ook nog wel eens kijken wat er aan de andere kant van het spoor is.
Hitori boshi (vanavond ben ik alleen) en ga ik op de kamer maar wat breien.

• 20 Oktober 2019 - 23:19

Martin Van Huizen:

Hoii Hannah, ik heb even een mail aan jouw spinhuys gmail gestuurd. groetjes , Martin.

• 03 Januari 2020 - 14:12

Helen:

Udon=?
    kun je wel zo hurkend zitten??
    LEUK VERSLAG WEER met je roze sokjes en gelukkig ben je niet mager...

• 03 Januari 2020 - 14:13

Helen:

mooi koekblik en wat sta je er mooi respectvol bij mn pa verbood ons altijd tegen zijn bolides te leunen voor krasjes door ritsen...