Maandag, 20 november - Reisverslag uit Mikawa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Maandag, 20 november - Reisverslag uit Mikawa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Maandag, 20 november

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

20 November 2017 | Japan, Mikawa

Het is hier droog, maar daar is ook alles mee gezegd. Ben maar weer een stukje gaan wandelen, nu de andere kan langs het spoor. Nog geen 10 minuten vanaf het station staa ik ineens midden op het platteland tussen de rijstvelden en de veldjes met groenten en boompjes. Kwam hele leuke tuintjes tegen, met dingen er in die ik niet kende of waarvan ik dacht hebben ze dat nu al gezaaid. Er stonden al een nieuwe rijen met daikon en prei, en er waren nog aardappelen die gerooid konden worden. Ook nog de laatste appels, peren en kakivruchten werden nu geplukt. Ik vraag me af of zo'n kaki struik ook in Nederland vrucht zou kunnen gaven. Moet ik woensdag even aan Jin vragen.
Op mijn weg door de rijstvelden kwam ik ineens weer in de bewoonde wereld en op eens staat daar een banketbakkerij. Wat een lekkere dingen hebben ze daar. Woensdag even met Jin overleggen voor Megumi haar verjaardag donderdag.
Ik was van plan op zoek te gaan naar een Can*do zaak die aan die kant van het spoor moest zijn. Weet niet waar ik verkeerd ging, maar ik kwam hem niet tegen. Wel een grote supermarkt ( een hele grote) waarschijnlijk voor de hele buurt want bij het station in de buurt zie je bijna geen winkels. Een eindje verder een pand genaamd ANDY. Blijkt een verzamelpand te zijn van allerlei kleine winkeltjes. En wat schetst mijn verbazing : op de bovenverdieping een Seria. Ze hadden nog 2 bolletjes van een garen dat ik in Sapporo had gekocht ( het zelfde badnummer) Dit heb ik dus maar meegenomen.
Toen maar op huis (hotel) aangegaan want de lucht wordt steeds donkerder en ik wil niet in de regen onderweg zijn.

Toch weer zeker 5 uur aan het wandelen geweest. Ik ben goed aan het trainen, waar voor weet ik niet
Straks lekker eten, weet nog niet wat en kijken wanneer ik weer gebruik kan maken van de sauna en de onzen.

  • 20 November 2017 - 10:51

    Pietersh:

    heb je daar ook m eer zuurstof vroeg ik me af...ik loop soms ook (te) lang...leuk verhaal weer dank! na Megumi ben ik 57 maar ik had een jongere dorpsgenoot per ongeluk 24 gezegd...hihi

  • 20 November 2017 - 13:12

    Ingrid:

    Volgende keer als je weer naar Japan gaat neem een Tom Tom mee voor wandelaars????

  • 21 November 2017 - 01:59

    Han Van De Griend:

    Jammer genoeg zou ik die hier moeten kopen, want de Europese werkt niet op het Japanse GSM niet. En al die Kanji zou ik niet kunnen lezen. De telefoon doet het zelfde hier. Heb het Kenta en Takeshi zien doen met hun telefoon. Je spreek in wat je moet hebben b.v. een 7eleven winkel, en hij geeft je een kaart waar de dichtbij zijnde is en reageert gelijk als een Tomtom. Hier links af (higari dat weet ik nog) of rechtsaf (migi) en dan weet ik ook nog wat meer woorden van de tomtom. Maar als hij gaat vertellen zo van bij de volgende rotonde moet u driekwart rond, dan ga ik de mist in. Als je wilt kunt je op het vliegveld zo'n telefoon huren, ( erg duur) of in Japan een telefoonkaart kopen ,maar dan moet je de nieuwste en uitgebreidste Nederlandse telefoon hebben. En vergeet niet om een speciale stekker mee te nemen voor je oplader.

  • 21 November 2017 - 08:07

    Willeke:

    Haha Hannah, trainen is altijd goed. En waarom? Ach, tsja daarom:-)

  • 22 November 2017 - 18:50

    Ada:

    Hoeveel kilo ben je aangekomen Han met al dat lekkere Japanse eten, of loop je het er af met al je gewandel.

  • 01 December 2017 - 05:18

    Han Van De Griend:

    Als ik mijn weegschaal thuis moet geloven ben ik 7 kilo afgevallen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 68215

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: