Woensdag, 15 November - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Woensdag, 15 November - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Woensdag, 15 November

Blijf op de hoogte en volg Han

17 November 2017 | Japan, Nagoya

Heb heel erg slecht geslapen, met veel kramp en aura's . en had het de hele nacht ontzettend koud. Liep te klappertanden in de gang naar het toilet. Ik heb "torihada" Kenta's vader vond dat een heel grappige uitdrukking, Het gebruik er van kende hij niet.
Meestal het teken dat het weer veranderd. Vergeleken met gisteren is het redelijk weer, dus besluit ik om maar wat te gaan wandelen. Bij de VVV op het station gevraagd naar het Elektriciteit museum, maar ze willen me steeds naar het wetenschapsmuseum sturen. Daar ben ik al geweest en als je geen Kanji kan lezen is dat niet zo leuk. Verder is dat een doe museum voor kinderen, een soort Museon.
Niet gevonden dus. Maar wel een hele rare kerk met iets er aan wat op een gokhal lijkt. In Japan is niet alles wat je ziet, echt wat het is. Ben er nu ook achter dat de kerktorens die ik eerder van de week zag behoren tot een trouwcomplex tussen de sporen. Daar kun je dus niet dichter bij komen omdat de kerk tussen de feestzalen in gebouwd is. In Japan hoef je alleen maar te beslissen dat je trouwt en hoeveel geld te wilt / kunt besteden. Speciale bureaus regelen alles voor je, kerk, tempel, priester of monnik, trouwjurk of kimono en alles wat daar bij hoort. Tot zelfs de receptie in de bijbehorende zalen. De cadeautjes na afloop kunnen de gasten al van te voren uitzoeken uit de catalogus van het bedrijf. De meeste mensen kiezen voor een luxe doos met levensmiddelen.
Met een omtrekkend beweging over de Hikoji-dori waar terug naar het station. Wat lekkers te eten halen en dan morgen terug naar Kamimaezu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 68440

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: