Woensdag, 15 November - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Woensdag, 15 November - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Woensdag, 15 November

Blijf op de hoogte en volg Han

17 November 2017 | Japan, Nagoya

Heb heel erg slecht geslapen, met veel kramp en aura's . en had het de hele nacht ontzettend koud. Liep te klappertanden in de gang naar het toilet. Ik heb "torihada" Kenta's vader vond dat een heel grappige uitdrukking, Het gebruik er van kende hij niet.
Meestal het teken dat het weer veranderd. Vergeleken met gisteren is het redelijk weer, dus besluit ik om maar wat te gaan wandelen. Bij de VVV op het station gevraagd naar het Elektriciteit museum, maar ze willen me steeds naar het wetenschapsmuseum sturen. Daar ben ik al geweest en als je geen Kanji kan lezen is dat niet zo leuk. Verder is dat een doe museum voor kinderen, een soort Museon.
Niet gevonden dus. Maar wel een hele rare kerk met iets er aan wat op een gokhal lijkt. In Japan is niet alles wat je ziet, echt wat het is. Ben er nu ook achter dat de kerktorens die ik eerder van de week zag behoren tot een trouwcomplex tussen de sporen. Daar kun je dus niet dichter bij komen omdat de kerk tussen de feestzalen in gebouwd is. In Japan hoef je alleen maar te beslissen dat je trouwt en hoeveel geld te wilt / kunt besteden. Speciale bureaus regelen alles voor je, kerk, tempel, priester of monnik, trouwjurk of kimono en alles wat daar bij hoort. Tot zelfs de receptie in de bijbehorende zalen. De cadeautjes na afloop kunnen de gasten al van te voren uitzoeken uit de catalogus van het bedrijf. De meeste mensen kiezen voor een luxe doos met levensmiddelen.
Met een omtrekkend beweging over de Hikoji-dori waar terug naar het station. Wat lekkers te eten halen en dan morgen terug naar Kamimaezu