Hideyoshi - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Hideyoshi - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Hideyoshi

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

06 November 2017 | Japan, Nagoya

Er ging iets mis waardoor het hele verslag van 6 november verdween. Beginnen we weer op nieuw :

Ik had vandaag een afspraak met Hideyoshi Toyatomi. Voor wie het niet weet Hideyoshi is een van de grootste generaals uit de burgeroorlog van het Japan rond 1550. Op het Kasteel van Nagoya (een van de oudere) was eens een tijdje zijn woonplaats. Daarna verhuisde hij naar het Kasteel van Osaka waar ik vorige week met Takeshi was.
Op het terrein van het kasteel speelt een toneelgroep de mensen van die tijd na. In het weekeinde blijkt dat dan de hele groep optreed, maar dan is het veel te druk en het was vandaag heerlijk rustig. Dus ik had de EER om het Hideyoshi op de foto te mogen.
Bij de ingang was ik al verwelkomt door echte Ninja's. Kwam ze naderhand nog een keer tegen toe ze me ondersteboven liepen .Ze renden door het park op zoek naar de vijand. Sumimasen, gomen nasai, de verder gerent met de aanvalsvlag in de lucht op zoek naar de vijand.

Dit is voor mij de derde keer dat ik het kasteel bezoek en iedere keer zijn er dingen die nieuw of gerestaureerd zijn. Deze keer is er weer een stuk af van het Homaru paleis. Ze hopen in 2018 alles af te hebben en dan moet het binnenterrein van het kasteel er weer net zo uitzien zoals het er uitzag voor WOII.
Ik vond het alleen jammer dat de Togugawa tuin afgesloten was voor onderhoud. Dat had ik voor deze keer op mijn lijstje staan. Moet dan maar wachten tot 2019.

Om 16.00 uur dacht ik er maar eens na om weer naar huis te gaan. Het word erg snel donker. Een maal buiten het kasteel zal ik de TV toren van het centrale plein van Sakae. Ik besloot te gaan lopen, zou toch niet zo ver zijn en dan zie je nog eens wat.
Wat doe je als je hele stad in puin ligt en je daarom ook een nieuw stadhuis nodig heb ?? Dan bouw je er een die opvalt !!! Kunnen we gelijk even oefenen voor het kasteel dat ook weer herbouwd moet worden. En dan krijg je dit, een modern gebouw met als bovenste verdiepingen de torens van een oud kasteel.

Het was toch iets verder lopen dan ik gedacht had, het was al 18.30 toen ik aankwam in de Ryokan en buiten pikkedonker. Eten, in de Onsen en dan naar bed. Morgen weer vroeg op

• 07 November 2017 - 10:56

Pietersh:

WOW wat een mooi verhaal en waar haal je de energie vandaan???!

• 07 November 2017 - 14:48

Roel:

Zo....ga je aan het bier? En nog wel Heineken......tssssss.....hihihi

• 07 November 2017 - 17:10

Willeke:

Ah ja, altijd wat te wensen over houden!