Nagoya hernieuwde kennismaking - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Nagoya hernieuwde kennismaking - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Nagoya hernieuwde kennismaking

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

01 November 2017 | Japan, Nagoya

Vanmorgen zalig wakker geworden in een schoon bed zonder dat er vannacht aan mijn deur rammelde. Het hete water van her bad doet heel erg goed aan mijn pijnlijke rugspieren. Heb besloten om ALLES wat mee is geweest naar Osaka, en dat is de hele koffer, te wassen en schoon te maken. Ben daar beneden in de kelder bijna 3 uur mee bezig. Wassen en drogen, en daar gaat tijd in zitten.

Daarna was het tijd om te wisselen van kamer. Heb nu weer de kamer aan de voorkant. Het zelfde nummer als vorige keer.

Tijd voor een hernieuwde kennismaking met de omgeving. Om de hoek, vlak over de brug is het restaurant waar ik met Takeshi en Keiko heb gegeten. Er was me al gezegd dat er op het parkeerterrein achter de ryokan veel gebouwd was, maar dat het zo'n grote flat zou zijn ( ik denk 14 verdiepingen) Er zijn ook binnen een straal van een paar 100 meter 2 supermarkten (conbini) bij gekomen. Heb vanmiddag mijn avondeten gehaald in de ECHTE supermarkt. Als je na 18.00 een kant en klare maaltijd koopt zijn ze meestal afgeprijsd. Ik had een schotel met diverse soorten tempura voor de enorme prijs van 200 Yen. Dat is nog geen 2 Euro, en wie zegt dat Japan duur is !!!!! Het was grandioos lekker.

Even een kijkje genomen in de Osu passage en doorgelopen naar de Tempel. De monnik van vorige keer had zeker een vrije dag, net als veel winkels. Doorgelopen naar Sakae, In de Daiso was het heel erg druk. Waarschijnlijk doordat de Halloween spullen opgeruimd werden en hoera .... de kerstspullen er aan komen. Zag een man 3 mandjes vol met kerstspullen afrekenen. Bij een groot warenhuis was er zelfs al een kerstetalage met Kerstman erin. Ook hier zijn ze er dus vroeg bij.

Vorige keer sliepen er mensen in het park, nu heb ik gezien dat er spullen opgeslagen werden onder de bruggen. Het gaat dus niet goed in Japan. In Osaka werd er ook gebedeld. Takeshi zei over Osaka : het is een vieze stad en heel gevaarlijk.

Lekker mijn tempura opeten, de onzen in en dan lekker slapen. Heb voor morgen nog 1 vrij reizen dag en heb nog niet besloten waar ik heen ga.

• 01 November 2017 - 23:34

Pietersh:

oh spannend! en wederom bedankt!

• 03 November 2017 - 16:14

Ada:

Han, Martin wil ook graag jouw reisverslagen lezen zijn e-mail is: martinvanhuizen@hotmail.com