Workshop - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Workshop - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Workshop

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

25 Oktober 2017 | Japan, Eniwa

Het werd nog later dan gisteren. Wij gingen naar bed om half 12 en toen was Kenta nog aan het werk. Vanmorgen sloeg hij toe groot verdriet van zijn moeder het ontbijt ook weer over. Heb vanmorgen de sjaal voor Megumi ( van Yoshi afgekregen, die kan dus ook verstuurd worden. Had net besloten om maar te gaan wandelen en mijn doel uitgezocht. Toen Kenta toch maar kwam eten, hij wilde pannenkoeken want hij had honger, vreemd he.
Op de vraag wat ik ging doen, wandelen, waarheen ???? Naar de waterval, hi hi dat haal je nooit. En je weet dat laat ik niet op me zitten. Ben dus op weg gegaan. Kaart lezen in Japan is niet mijn sterkste vak. Een keer gevraagd en kreeg zo'n raar gezicht terug alsof ik een heel vreemde vraag stelde. Toen het doel veranderd en 2 keer de weg gevraagd en twee keer heel vriendelijk verder op weg geholpen. Mijn Japans blijkt dan toch niet zo slecht te zijn....

Na ruim 2 uur wandelen aangekomen bij Ecorin Mura, vorige keer daar met Kenta geweest met de auto. Hier blijk dus weer eens dat je in een auto de omgeving niet in je op neemt.
Heb daar de Halloween workshop gevolgd, ook in het Japans, en ik ben nu in het bezit van een alpaca van vilt met een pompoen in zijn poten.
Mocht met het busje van Ecorin meerijden. We werden netjes bij het station afgezet. En dat wist Kenta natuurlijk...... want toen ik uit de bus kwam, en de trap opliep naar de weg die over het spoor loopt, stopte er een auto voor de trap en riep Kenta heel gemeen : meerijden Hannah, op loop je liever... Ik rij wel mee want het is vanaf daar nog zeker 40 minuten lopen.
Achteraf wist iedereen op de boerderij dat hij mij was gaan halen, maar ze hadden hem weinig kans geven dat hij me zou vinden. Dus toen we thuis kwamen werd even tegen oma gepoft : kijk eens wie ik bij me heb .......

Straks de Hollandse dag koffer in pakken en daarna in bad. Kenta heeft belooft er met het eten te zijn.

  • 25 Oktober 2017 - 12:46

    Ingrid:

    Wat bof jij toch met zo'n goede lieve vriend ???
    Veel plezier met de Hollandse dag en tot schrijfs.

  • 25 Oktober 2017 - 18:12

    Pietersh:

    Kenta boft echter evenzeer met jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 68243

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: