Verhuizen van Hotel - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Verhuizen van Hotel - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Verhuizen van Hotel

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

19 Oktober 2017 | Japan, Sapporo

Vandaag was de dag dat ik ging verhuizen van Hotel. Van een luxe vlak bij het hotel naar een aan de andere kant van het centrum. Ongeveer 40 minuten wandelen, maar het is goed weer en dan zien we nog eens wat.
Dus nog een laatste keer in deze Onsen, koffer pakken, ontbijten en weg wezen. Het ontbijt bestond volgens mij uit restjes van de vorige dag, maar er was ook wat nieuwe vis en een soort dim-sum bij. En dan droom ik van het hapjes van Morimoto ( een banketbakker in het station)
Volgens de bovenkant lang het Odori park gelopen en daar je raad het niet.... weer een 100 Yen schop . Willie, voor jou een idee te geven je betaald voor elk ding in de winkel 100 Yen + btw 8 % en omgerekend is dat 81 Eurocent.

Liep lekker naar volgende Hotel toe en kwam toen het Khaosan Hostel waar ik vorige keer gelogeerd had. Dat zat helemaal ingepakt met gaas en dergelijke want ze waren aan het verbouwen.
Even een wijkje verder, en daar was de Spa Safro dan. Het is bijna griezelig hoe streng man en vrouwen afdelingen gescheiden worden, maar het is nu helemaal erg met sloten op de deuren van de dames afdelingen.
De dames afdeling van de Spa Safro is op de eerste etage en had GEEN lift. Ze spraken ook totaal geen Engels en ik redde het niet met mijn kleuter Japans. Wel begrijpelijk wat er stond dat kinderen onder de 12 niet naar binnen mochten. Ik mocht dus ook niet naar binnen en mijn reservering werd geannuleerd, REDEN: volgens hen had ik te veel bagage. Echte reden : Ze wilden geen problemen hebben met mijn bagage omdat hun kluisjes daar niet op berekend waren. Foutje van het bureau dat de boeking maakte. Officieel is het een Sauna / spa , vandaar die kleine kluisjes wat je hoeft er niet veel in te doen. En voor mensen die laat hebben moeten werken kunnen daar dan in een capsule slapen, en dan heb je ook niet veel bij je.

Even een dipje..... Ga maar even vragen bij Khaosan of ze plaats hebben voor 2 nachtjes. En Ja hoor, een vriendelijke jongen met het gezicht van Patrick Chen (kunstrijder schaatsen) ga me een plaatsje op de dames slaapzaal. En voor een laag prijsje bijna de helft van de Spa Safro. Fijn voor het zuinige Hollander gevoel.

Volgens de TV in de grote woonkamer zal het vannacht voor het eerst hier vriezen. In Neseko
is al sneeuw gevallen en dat is nog 100 km hiervandaan.

  • 21 Oktober 2017 - 09:32

    Pietersh:

    wow wat een heftig avontuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 68242

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: