laatste volle dag - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu laatste volle dag - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

laatste volle dag

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

11 November 2014 | Japan, Eniwa

Vandaag mijn laatste volle dag in Japan. Na het ontbijt nam Kenta me mee naar de Familie schrijn in het appartement van Opa en Oma. De familie heeft net zo'n grote als Megumi's familie en volgens Megumi was die heel erg duur. Bij Opa en Oma hangen er foto's bij van Opa's ouders en grootouders. Bij een familie schrijn brand je geen kaarsjes bij een gebed maar brand je wierook en doe je een wens. Kenta gaat werken op de melkfabriek omdat daar iemand een vrije dag heeft en hij heeft het vanavond ook heel druk zegt hij. 2 maanden geleden is Kenta in Amerika geweest om voer te kopen ( alfa-alfa)en is toen via Korea gevlogen. Dit omdat hij sinds dit jaar de baas is van het vee en melk gedeelte van de boerderij. Pa houdt zich nu alleen nog maar bezig met dingen die hij leuk vindt.

Ik ga voor de laatste keer wandelen in de omgeving. Rechts af bij de weg en dan langs de Yotsumi-farm de weg afgelopen tot het volgende kruispunt. Kwam dus recht voor de winkels uit. Op de hoek een bord met restaurantje erop vermeld. Leuk gevestigd in een chaletje, erg schattig maar.... dicht.
ij de winkels ook een ,voor mij, nieuwe winkel ontdekt. Een soort 2e hand, bank van lening winkel. Allerlei 2e hands dingen. Van breiwol, dus weer een bolletje gekocht, tot elektrische gitaren en kimono's. Dit had ik eerder moeten weten. Net als die winkel met bedrijfskleding, die had een grote collectie winter "vaste" kleding.

Ga mijn koffer pakken en morgen vroeg brengt Kenta me naar New Chitose airport.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Eniwa

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 68468

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: