Laatste dag vrij reizen ????? - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Laatste dag vrij reizen ????? - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Laatste dag vrij reizen ?????

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

05 November 2014 | Japan, Eniwa

Had voor vandaag een heel planning maar zoals gebruikelijk kwam er niet veel van terecht. Na het ontbijt met Kenta op weg gegaan om mijn grijze vest wat ik gisteren gekocht had te ruilen. Het was de grootste maat maar toch net iets te krap. Heb nu een maat groter, een mannenmaat. Wel grijs maar niet die mooie parelgrijze.
Op weg naar het postkantoor de resten gezien van een vreselijk ongeluk. Ik weet niet of de mensen er wel levend uit zijn gekomen. De auto was aan alle kanten in elkaar en lag op zijn kop. Ze waren bezig alle benzine en glas op te ruimen.
Op het postkantoor mijn folders alvast naar huis gestuurd, kunnen ze niet meer kwijt raken. Maar de Japanse PTT is aardig duur, door de schrik vergeten dat ik ook nog 2 kaarten moest versturen.
Op de trein gegaan naar Shin-Sapporo. Dit is een groot overstapstation voor de subway naar alle richtingen. Alleen had ik daarvoor GEEN vrij reizen. Flink de pest er in en dan moet ik altijd even alle puntjes weer bij elkaar rapen maar tijdens dat bij elkaar rapen totaal de weg kwijt geraakt op dat station. 5 etages boven de grond en ook nog 3 eronder. Winkels en treinen. Wilde vandaag naar het sake museum maar na aldat bij elkaar rapen had ik daar geen zin meer in. Ik had namelijk nog steeds niet uitvonden hoe ik daar naar toe moest. Google maps was ook niet erg duidelijk. Loop het station uit, steek over bij het zebrapad, elke ??????? als het er 6 zijn. Verder geen vermelding of je links of rechts af moest. Ik heb het opgegeven en heb de JR trein maar genomen naar Sapporo.
Zag vanuit de trein op een gevel de worden : FACTORY en daar was ik nog niet geweest. In deze oude brouwerij van Sapporo beer hebben de kleine winkeltjes gemaakt van ambachtslieden. En jawel een hele winkel met spinnewielen en wol. Fijn om even met een conkollega te kunnen spreken. Moeizaam maar met Japans en engels ,handen en voeten en een boek over schapen rassen kwamen wij een heel eind.
Onderweg nog een klein kerkje gezien, verstopt tussen de enorme blokken beton. Sapporo is een van de plaatsen in Japan waar een Room katholieke parochie is gevestigd. Toen de Shogun in ongeveer 1650 het christendom verbood en de meeste christelijke samoerai de opdracht gaf seppenku te plegen, vluchten veel mensen naar Hokkaido wat toen nog buiten de macht van de Shogun lag.
Bij een schattig klein restaurantje gegeten, Soba met veel spullen er in. Ooishiii desu. En toen naar huis. Onderweg viel de duisternis in en in het pikkedonker op de boerderij aan gekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Eniwa

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 68247

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: