Voorbereiding - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

02 November 2014 | Japan, Eniwa

Zondag, 2 november 2014
Het is nu 5.00 in de ochtend en ik hoor Kenta opstaan om te gaan voeren en melken. Meteen hoor ik de kalveren beginnen met geluid maken. Kenta hoeft vanmorgen, en er wordt mee bedoeld de tijd tussen het melken en de lunch, niet te werken. Althans niet op de boerderij, we gaan vandaag de voorbereidingen treffen voor de Hollandse dag van morgen.
Na een hele laat ontbijt met Kenta even het plankje van het spinnewiel gemaakt en even proefgedraaid voor een rondleiding van Kenta's vader. Van het treffen van de voorbereidingen voor morgen kwam voor de rest niet veel terecht. De klant die vanmiddag zou komen kwam al in de ochtend en Kenta was om half twee nog niet terug. Daar hij om half vier uur alweer moet gaan melken vrees ik het ergste. Werk gaat altijd voor het meisje.
Om half drie konden we eindelijk boodschappen doen voor morgen. Meel, melk, eieren en yoghurt gehaald die gemaakt wordt van de melk van de boerderij.
Volgende week moet Kenta ook de hele week werken, Hij is nu de baas van het melk gedeelde, zodat er van samen uit ook niets komt. Ik heb nog 2 vrij reizen dagen op mijn kaart. Misschien ga ik wel nog ergens naar toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Eniwa

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 68202

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: