Voorbereiding - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

02 November 2014 | Japan, Eniwa

Zondag, 2 november 2014
Het is nu 5.00 in de ochtend en ik hoor Kenta opstaan om te gaan voeren en melken. Meteen hoor ik de kalveren beginnen met geluid maken. Kenta hoeft vanmorgen, en er wordt mee bedoeld de tijd tussen het melken en de lunch, niet te werken. Althans niet op de boerderij, we gaan vandaag de voorbereidingen treffen voor de Hollandse dag van morgen.
Na een hele laat ontbijt met Kenta even het plankje van het spinnewiel gemaakt en even proefgedraaid voor een rondleiding van Kenta's vader. Van het treffen van de voorbereidingen voor morgen kwam voor de rest niet veel terecht. De klant die vanmiddag zou komen kwam al in de ochtend en Kenta was om half twee nog niet terug. Daar hij om half vier uur alweer moet gaan melken vrees ik het ergste. Werk gaat altijd voor het meisje.
Om half drie konden we eindelijk boodschappen doen voor morgen. Meel, melk, eieren en yoghurt gehaald die gemaakt wordt van de melk van de boerderij.
Volgende week moet Kenta ook de hele week werken, Hij is nu de baas van het melk gedeelde, zodat er van samen uit ook niets komt. Ik heb nog 2 vrij reizen dagen op mijn kaart. Misschien ga ik wel nog ergens naar toe.