het paradijs ???? - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu het paradijs ???? - Reisverslag uit Eniwa, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

het paradijs ????

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

31 Oktober 2014 | Japan, Eniwa

Vrijdag, 31 oktober 2014
Vandaag zie ik Kenta weer, Vertrek om half negen naar het bus station in Toya. Daar zat ook al een Zwitsers (Frans sprekend) echtpaar te wachten op de Bus. Zij gingen naar Hakodate. Ik heb een visite kaartje van ze gehad. De bus chauffeur wilde van mij ruim 900 yen hebben voor het ritje naar het station. Achteraf bleek dat hij dacht dat ik voor alle 3 zou betalen. Bij het loket bleek dat alle te reserveren plaatsen in de sneltrein al bezet waren, maar ik had nog wel een zitplaats in de niet reserveren coupé. De trein was na 2 haltes al overvol. Al snel waren er nauwelijks meer sta plaatsen in het gangpad meer.
In Chitose uitgestapt, gewinkeld en toen verder gegaan eerst naar Eniwa en toen terug met de locale naar de treinhalte Bierfabriek. Daarvandaan wist ik de weg van vorige keer en daar weer gewinkeld. Wat zijn die 100 Yen shops toch verleidelijk. Het winkelcentrum en de grote film hal zien er heel anders uit dan vorige keer. Ook hier heeft de crisis hard aangepakt. Hele stukken van de enorme hal staan leeg en te huur. Vorige keer zat hier nog een grote winkel met drogisterij artikelen en een winkeltje met thee en dergelijke, WEG. Een hele gang naast de ingang LEEG.
Naar de boerderij gewandeld en toen ik aankwam stond Takehiko, Kenta's vader net instructie te geven hoe je moet rijden met zo'n Segdway. Niets voor mij, rijden met zo'n ding
Ik slaap toch weer in de zelfde kamer als vorige keer. Spinnewiel in elkaar gezet en alle dozen en koffers uitgepakt. Jongens wat kan een mens toch een rotzooi bij zich hebben. Over een half uur is Kenta klaar met werken en dan gaan we om 8.00 uur eten.

  • 03 November 2014 - 15:07

    Ingrid:

    Hoi Han,
    Er is aan jou een schrijfster verloren gegaan. Wat kan jij met veel passie over jouw Japan schrijven.
    Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe jij in je uppie overal naartoe reist.
    Om vervolgens daarna de mooiste reisverslagen aan ons door te geven.
    Wij hebben al Floortje Dessing die over de hele wereld reist, maar misschien dat er concurrentie op de loer ligt (eventueel bij MAX) die ons alles kan verslaan over Japan. Leuke job voor jou.
    Han, ga zo door, wij genieten met volle teugen van jouw reisverslagen.
    Doe Kenta de groeten, en tot gauw,
    Ingrid

  • 12 November 2014 - 13:03

    Willeke:

    Dat is wel grappig te zien denk hoe iets in een paar jaar tijd kan veranderen. Al kan het beter de andere kant op veranderen. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Eniwa

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 68472

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: