Toya in de regen - Reisverslag uit Tōyako-onsemmachi, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Toya in de regen - Reisverslag uit Tōyako-onsemmachi, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Toya in de regen

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

28 Oktober 2014 | Japan, Tōyako-onsemmachi

Dinsdag, 28 oktober 2014
Om half acht met een pakketje onder mijn arm op zoek gegaan naar de Yamato. Ik weet geloof ik nu hoe het komt dat ik de weg kwijt ben. De zetten alleen de grote straten erop en ook alleen de straten met 2 richtingen. Ik liep dus weer verkeerd. Maar toch voor 8.00 de Yamato gevonden. Mensen waren daar vreselijk vriendelijk, ik weet dan niet de japanse worden maar ik begrijp wel wat ze bedoelen en dan kom je met handen en voeten ook een heel end. Voor dat bedrag dat ik moest betalen kan je nog een treinkaartje naar Eniwa betalen. Wachteven, dat kan wel maar dan moet je vanaf het station lopen en ook naar het station sukino in sapporo lopen, en ik kan je vertellen dat zijn flinke tippels. (Treinkaartje naar Jr station 200 Yen en van JR naar Kenta 650 Yen - Yamato 1080 Yen)
Vannacht heeft het vreselijk geregend en de straten staan blank. Maar om half negen toen ik uitgecheckte in het hostel en op weg naar het station ging was het droog. Daar zonder problemen mijn Railpas Hokkaido gekregen. Heb nu 4 dagen ( binnen 10 dagen vrij reizen met de trein op hokkaido.) Heb ook gelijk een plaats besproken op de trein van 10.22. Deze rijd sneller dan de andere en je hoeft niet over te stappen. Vorige keer was dat een ramp, met hele lange wachttijden op winderige stations. Heb plaats C7 aan het gangpad, sorry sorry alle raam plaatsen zijn al gererserveerd. Maar tot Toya bleef de plaats naast me leeg. Werd gevraagd of ik mee wilde doen aan een enquête. Heb maar meegewerkt en kreeg als dank een paar zuurtjes. Wat een pracht train kwam er voor rijden, een grote blauwe kopwagen met zilveren wagons. Heel erg snel rijden we door een prachtig herfst landschap en om 12.10 was ik in Toya. Geluk de Bus naar Toya-ko ging om 12.33. De lucht boven de vulkaan was roetzwart naar het was nog droog maar toen we bij het oude busstation aankwamen plensde het en de lucht is gitzwart. Op een meer met hoge golven zag ik die gekke boot naar het eiland gaan. Ik denk dat er geen hond op zit, tenzij je meerziek wilt worden, of de bodem van het meer wilt gaan bekijken.
Ik had geluk, 1 x per 2 uur rijd de bus 4 haltes door en kon ik nu bijna voor de deur van de Ryokan uit stappen. En dat voor 380 Yen. Heb een grote kamer naast de kamer die ik vorige keer had. En de kamer is warm, en dag heb ik wel nodig na een paar dagen in een onverwarmde kamer. Internet op de kamer werkte nog niet helemaal maar dat probleem lost zich zelf wel op.

Marlou : Vorige keer was ik in de zelfde tijd en had ik prachtig weer met veel zon

  • 12 November 2014 - 12:58

    Willeke:

    Dus je zat eigenlijk in de verkeerde trein!

    Maar goed in deze kreeg je zuurtjes;-)

  • 12 November 2014 - 22:36

    Han Van De Griend:

    Wachten op de volgende super snelle trein is ongeveer 2 uur, en dan heb je weer kans dat die bijna vol is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tōyako-onsemmachi

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 68474

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: