Regen, regen - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu Regen, regen - Reisverslag uit Sapporo, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

Regen, regen

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

27 Oktober 2014 | Japan, Sapporo

Maandag, 27 oktober 2014
Het regent en niet zo zuinig ook, de straten staan blank. Ben blij dat ik gisteren naar dat museum ben geweest ( is ook op maandag gesloten dus moest wel). Bn even naar beneden gegaan waar een lange Amerikaanse jongen bij de balie stond te geiten met de dames van het hotel. Ik sta er van te kijken hoe zo'n jong ventje die meiden zover kreeg dat ze een boord voor hen maakte om te gaan liften naar Asashigawa. Meneer zijn geld was op en daar kon hij eventueel bij vrienden logeren en wachten tot zijn moeder geld stuurde. Totaal onvoorbereid op reis. Vroeg naderhand aan de meiden of ze dachten dat hij een lift zou krijgen. Ze dachten van niet,in Japan nemen ze op de snelweg niemand mee, misschien als je bij het begin van de tolweg staat dat een vrachtwagen het wel leuk vind.
Het blijft miezeren en ben ik dus in dan de Tanuki arcade gaan kijken. Een hele grote overdekte winkelstraat. Een kwam weer een Daiso tegen. Gevaarlijk die 100 yen shops. Eten gekocht : Deze keer sushi, de eerste keer in Japan.
Aan de Balie gevraagd of ze morgen een pakket voor me met Yamato konden op sturen. Moest dat aan een collega vragen. Naderhand de kollega, moet je zelf wegbrengen en Yamato is daar ergens. Wat een service. Ze moeten alleen het pakket meten en Yamato bellen om het af te halen. Was waarschijnlijk te veel werk

  • 28 Oktober 2014 - 13:40

    Alida:

    Jouw trip gaat niet helemaal over rozen Han en dan dat weer. Maar je houd de moed er in en dat is goed en je weet het alles zo veel mogelijk van de positieve kant bekijken.

  • 28 Oktober 2014 - 23:00

    Han Van De Griend:

    Rozen zijn in het Japans : bara no hana ( bloem van de roos)

    Heb ik weer !!!!

  • 29 Oktober 2014 - 17:38

    Helen:

    ik lees het nu pas en er is koninklijk hollands bezoek in Tokyo...dank en sterkte

  • 12 November 2014 - 12:55

    Willeke:

    Dan ga jij heel wat beter voorbereid op pad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Sapporo

Han

Deze al wat belegen dame gaat voor de vierde keer in haar leven vliegen en weer naar Japan Ik hoop op bezoek te gaan bij oud collega Takeshi en zijn vrouw in Hikone en vrienden in Konandai. En natuurlijk wil ik ook weer naar Kenta Murakami die woont in Eniwa-shi, op het Japanse eiland Hokkaido. Net als de vorige keer veel cultuur en natuur proeven en natuurlijk genieten zodat ik in Nederland dan weer verder kan sparen voor mijn volgende reis naar Japan.

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 68150

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 07 November 2019

Op zoek naar Yoshitsune

05 Oktober 2017 - 26 November 2017

In de voetsporen van Basho

10 Oktober 2014 - 12 November 2014

Weer terug naar het paradijs

04 Oktober 2011 - 08 November 2011

Hana in Nihon, een verhaal opzich

Landen bezocht: