De tempel van de zonnegod - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu De tempel van de zonnegod - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

De tempel van de zonnegod

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Han

23 Oktober 2014 | Japan, Nagoya

Vandaag was het zo'n dag dat het weer alle kanten op kon. Het weerbericht zei : Regen en koud. Dus eerst maar mijn koffer gepakt en verstuurd, brieven gepost en gemaild met Kenta. Maar om half twaalf sloeg het weer om en een zonnetje kwam te voorschijn. Toen op de laatste dag in Nagoya toch met de trein naar Atsuta gegaan. Dit is de op een na beroemdste tempels van Japan. Wij hebben in Nederland het rijkszwaard, de appel en de kroon als symbolen van het koningschap. In Japan heb je net zoiets, een spiegel (yata no kagami ), een zwaard (kusanagi no tsurugi) en het kromjuweel ( magatama) Ze worden in drie verschillend tempels bewaard. In de tempel van Nagoya ligt het zwaard.
De reis er naar toe valt mee 4 haltes met de metro en een stukje lopen langs de muur naar de ingang. Het was er aardig druk omdat deze maand shichigosan wordt gevierd . Bij dit feest gaan meisjes van 3 (san) jongens van vijf (Go) en meisjes van 7 (shichi) naar de tempel toe in hun mooiste traditionele kleding. Meisjes van 7 krijgen dan voor het eerst een echte obi ( sluitband) voor hun kimono. Je kunt het vergelijken met belijdenis of eerste communie bij ons. Daar niet iedereen kan op 15 november doen de meeste tempels het een hele maand. Het was heel druk met allemaal meisjes in prachtige kimono's met ouders en grootouders. Er waren fotograven om speciale foto's te maken en omdat mensen dat niet willen of kunnen betalen heb ik voor diverse echtparen met hun toestel een familie foto gemaakt. Zo kom ik ook aan mijn foto's van de meisjes.

Voor de laatste keer in Nagoya lekker eten gehaald bij mijn winkeltje in Osu en deze keer voor het eerst deze vakantie sushi gegeten.

Afspraak gemaakt met Kenta voor Zaterdag ochtend

• 25 Oktober 2014 - 17:11

Alida:

Zo Han dit is weer een hele reis zeg. Toch erg knap van jou om dit allemaal zo te doen.
    Maar gelukkig vandaag Kenta en dat is erg leuk, toch een beetje thuiskomen denk ik. Groeten aan Kenta en zijn familie van ons allemaal, maar vooral van Wim en Ada

• 10 November 2014 - 14:21

Willeke:

hej Hannah

je hoeft dus helemaal niet zo ver.

Net Nederland dat Japan;-)

• 10 November 2014 - 14:21

Willeke: