sakae en Nishiku - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu sakae en Nishiku - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Han Griend - WaarBenJij.nu

sakae en Nishiku

Door: annah

Blijf op de hoogte en volg Han

15 Oktober 2014 | Japan, Nagoya

Besloten om s 'morgens wat te ondernemen dan iets te gaan eten en daarna richting Ryokan te kan. Onderweg daar eventueel nog wat halen voor s' avonds en het ontbijt van de volgende dag.

Dus om 8.00 uur op weg. Het is hier dan al bijna 2 1/2 uur licht en iedereen is heel bedrijvig. Heb gemerkt dat de luxere winkels pas om 10 uur open gaan. Als je voor die tijd naar binnen kijk zie je al het personeel voor de baas staan en krijgen ze instructie wat er die dag van ze verwacht word. Heel anders dan in Nederland om precies 10 uur binnen komen en je dan eerst gaan optutten en iedereen bellen voor je aan het werk gaat.

Dus op weg daar de Daiso in Sakae. Dit is de wijk waar volgens mij Takeshi woont. De PC gaf aan 21 minuten lopen. Dat zal wel zo zijn maar als je net als ik onderweg wel eens wat tegenkomt ....... Ik heb gemerkt dat de meeste Japanse steden volgens een zelfde patroon gebouwd zijn. Osu-dori in Nagoya lijkt heel erg veel op Odori-park in Sapporo. Bij allebei een TV toren met daaronder een park. Vrijdag is er hier Matsuri, een feest van de stad Nagoya, geheel in shogun style (1600).

Op de Osu-dori werd het Nederlandse gezegde : Je kan de boom in, door de Japanners heel letterlijk uitgevoerd. 3 Japanners in een boom en 1 eronder op de uitkijk.

Bij de Daiso een heleboel dingen gekocht voor thuis en, Ik kon het niet laten Marlou, een rode regenjas voor je hond. Ik hoop dat ik dan een foto krijg als het beest(je) hem aan heeft.

Vanavond een (veranderde) afspraak met de vader van Keiko, Toshio.. Ga nu eerst even rusten en dan .....

Lekker gegeten bij Yoshinoya ( Winkel van Yoshino) De week aanbieding voor maar 490Yen. Dat is ongeveer 4 Euro. Er zaten heel veel arbeiders in de zaak en volgens mij was ik de enige vrouw.

• 19 Oktober 2014 - 21:21

Marlou:

Hoi Han,weet zeker dat Popy (zo heet mijn hond) heel blij zal zijn met zijn Japanse rode regenjas. Hij is nu al aant opscheppen in de buurt, ja welke hond overkomt zoiets speciaals.Leuke verhalen weer van je hoor.Groetjes Marlou